25 år hos NCC

Læse original

Fejechauffør Frede Ecklon Hansen, Ringe, havde 25 års jubilæum hos NCC den 29. april

Frede Ecklon Hansen, 54, begyndte sit arbejdsliv som arbejdsdreng inden for landbruget allerede som 14-årig. Siden har han været beskæftiget i forskellige dele af dansk industri og har særligt fået stor erfaring inden for overfladebehandling. I sin tid i NCC har Frede, udover arbejde med overfladebehandling, kørt de seneste 10 år som fejechauffør.

De forskellige jobs inden for overfladebehandling har tidligere ført Frede til både Dubai og Tyskland. Det nuværende job som fejechauffør hos NCC har ført Frede rundt i de fleste hjørner af kongeriget i den specielle, højre-styrede vogn, men som Frede siger med et smil: ”Jeg har været i både Skagen og på Bornholm, men jeg ser allermest kantstenene”.

Arbejdet som fejechauffør byder i perioder på meget lange arbejdsdage. Det betyder, at Frede, typisk i februar, nyder en længere, velfortjent pause sammen med sin hustru.

Frede bor i Ringe på Fyn sammen med sin hustru Hanne – som har smurt hans madpakke hver eneste dag i de 25 år, han har været hos NCC. Sammen har de to voksne børn, en søn og en datter. Både Fredes søn og lillebror har valgt at følge hans eksempel hos NCC, hvor de begge arbejder med overfladebehandling i dag.

Frede har været aktiv skytte i den lokale skytteforening, hvor han også har siddet i bestyrelsen. Han har været ivrig skytte siden sin tidlige ungdom, og er i dag særligt glad for pistolskydning.

Frede er blevet behørigt fejret med gode kolleger fra NCC

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Kommunikations- & Marketingchef Ghita Borring, NCC Danmark A/S, telefon 41 70 44 40

OM NCC. Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 49,8 mia. kr. og 18.000 medarbejdere i 2015. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm.

NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Housing. I 2015 havde NCC i Danmark en omsætning på 6,9 mia. DKK og cirka 2.200 ansatte.

Tags: