25 års jubilæum i NCC

Direktør Palle Bjerre Rasmussen fra Silkeborg kan fredag 1. marts fejre 25 års jubilæum i NCC Construction Danmark

Palle Bjerre Rasmussen er uddannet bygningsingeniør fra Ingeniørhøjskolen i Aarhus i 1988, og det var umiddelbart herefter, han startede i det daværende entreprenørfirma Rasmussen og Schiøtz. Allerede i 1996 blev han afdelingschef og i 2001 regionschef. Titlen som sektionsdirektør fulgte i 2004 og i 2012 trådte Palle Bjerre Rasmussen ind i direktionen i NCC Construction Danmark, da han blev udnævnt til direktør.

Igennem årene har Palle Bjerre Rasmussen arbejdet på adskillige kendte byggerier i Vestdanmark – særligt i det midtjyske. De senere år har udviklingen af flere bemærkelsesværdige byggerier på Aarhus Havn så som Havneholmen, Isbjerget og Urban Media Space fyldt meget.

Lederrollen i NCC har også været en stor del af Palle Bjerre Rasmussens karriere. Han var blandt andet med til at etablere virksomheden med nyt kontor i Aalborg for ca. et årti siden. Fra 2004 til 2009 var Palle Bjerre Rasmussen ansvarlig for Byggeri i Region Midt og siden 2009 har han været ansvarlig for NCC’s byggeaktiviteter i Vestdanmark. Derudover er Palle Bjerre Rasmussen medlem af bestyrelsen i Dansk Byggeri, Region Østjylland og sidder i Dansk Byggeris repræsentantskab.

Blandt kollegerne og som chef i NCC er Palle Bjerre Rasmussen dybt respekteret for sin faglighed og kompetence og ikke mindst hans meget brede viden om udvikling af byggeri. Hans betydelige netværk i branchen vidner om en lyst til at pleje kunder og relationer, og Palle Bjerre Rasmussen er da også kendt for at kombinere en vis jysk rolighed og omgængelighed med et smittende godt humør.

Trods et travlt job bliver der også fundet tid til at rejse med familien – hustruen Anette og børnene William på 11 og Laura på 15 – flere gange om året. Sportsgrenene hedder badminton om vinteren og golf om sommeren.

Jubilæet fejres på selve dagen med en intern reception i NCC og en middag med familien og de nærmeste kolleger og medarbejdere. En offentlig reception afholdes senere på året og vil blive annonceret til den tid.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Jesper Andersen, presseansvarlig, NCC Construction A/S, telefon 41 70 44 91

NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Housing.
I 2012 havde NCC i Danmark en omsætning på ca. 5,7 mia. DKK og cirka 2.200 ansatte. NCC Construction Danmark bygger boliger, kontor, veje, anlæg og øvrig infrastruktur i Danmark.

Tags: