40 år hos NCC

Læse original

Til navneredaktionen:

Tilbudschef Wolfgang Schneider, Roskilde, har 40 års jubilæum hos NCC den 01. juli 2015
.

Wolfgang Schneider er født i 1954 i det daværende Vestberlin, hvor han også havde sin opvækst, ind til han i 1975 kom til Danmark for at arbejde.

I Danmark fik Wolfgang Schneider arbejde hos det daværende Ecoterm A/S i første omgang som isolatør. Efter nogle år blev Wolfgang Schneider i 1978 salgskonsulent, 1981 planlægger, 1984 konduktør, hvorefter han i 1992 kom til tilbudsafdelingen i Ecoterm.

I 1980 blev Ecoterm A/S opkøbt af det daværende Rasmussen & Schiøtz som herefter i 2000 blev opkøbt af NCC A/S, og Wolfgang Schneider blev hermed en del af NCC koncernen i Danmark.

Wolfgang Schneider er i dag ansat i NCC’s produktionsenhed Beton & Råhus’ tilbudsafdeling. Her er han med til at kalkulere mange store betonopgaver primært i hovedstadsområdet.

Blandt de seneste større projekter, hvor Wolfgang Schneider har været involveret, er det igangværende store NCC-byggeri i Carlsberg Byen og det mere end 50.000 m2 store nybyggeri til Det Nye Rigshospital, Nordfløjen.

Wolfgang Schneider er gift med Susanne Schneider og sammen har de to voksne børn. Han er særdeles aktiv motionist, hvor det især er løbeskoene, der bliver anvendt.

Jubilæet fejres fredag d. 3. juli hos NCC.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Kommunikations- & Marketingchef Ghita Borring, NCC Construction Danmark A/S, telefon 41 70 44 40

OM NCC. Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 45,5 mia. kr. og 18.000 medarbejdere i 2014. NCC-aktien er noteret på NASDAQ OMX Stockholm.

NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Housing. I 2014 havde NCC i Danmark en omsætning på 6,2 mia. DKK og cirka 2.100 ansatte.

Tags: