Andelsboliger i Aalborg tæt på udsolgt

Der er stor interesse for de nye andelsboliger i Stormgade i Aalborg, og allerede nu er 25 af de i alt 30 boligerne solgt. Projektet til godt 45 millioner kroner holder den stramme tidsplan, og fredag den 26. marts er der rejsegilde på byggeriet. "Mange drømmer om at bo tæt på by, vand og grønne områder, og det er derfor gået hurtigt med at sælge de attraktive andelsboliger," siger afdelingsleder Bjarne Husted, Kuben Byggeplandata A/S. Andelsboliger får fjordudsigt og en attraktiv beliggenhed tæt på Aalborg bymidte og havnefronten, som i disse år gennemgår en omfattende udvikling. Kuben har udviklet projektet og administrerer boligbyggeriet, som udføres i totalentreprise af NCC Construction Danmark A/S for den nystiftede andelsboligforening Toldboden. Boligerne er tegnet af arkitekterne DAI Gruppen A/S i Aalborg. NCC og Kuben har et langvarigt og godt samarbejde, som i øjeblikket omfatter flere store boligprojekter i Aalborg-området. De to virksomheder fandt hurtigt sammen om projektet på den attraktive grund i Stormgade, som har været ejet af NCC gennem længere tid. "Den nye ejendom er nu oppe i fuld højde, og vi er godt i gang med det indvendige arbejde. Hele projektet går planmæssigt, og andelsboligerne vil være klar til indflytning til august," siger projektchef Frank Bo Lassen, NCC. Boliger til unge og ældre De 30 nye andelsboliger er skræddersyede til husejere, som vil skifte til en mindre og vedligeholdelsesfri bolig. Endvidere er de moderne lejligheder en oplagt mulighed for unge karrieremennesker, som vil bo centralt og tæt på grønne områder uden at bruge tid på vedligeholdelse inde og ude.  "Ejendommen opføres i fem og en halv etage med seks lejligheder på hver etage. Lejlighederne varierer i størrelse fra 87 kvadratmeter til de store penthouselejligheder med 151 kvadratmeter fordelt på halvandet plan," siger Frank Bo Lassen. Af de fem endnu ikke solgte boliger er to penthouselejligheder, som udnytter tagetagen og får en fantastisk udsigt.  De øvrige 24 lejligheder indrettes som to- og tre-rums boliger med mulighed for yderligere opdeling med flytbare skillevægge. Et stort køkken-alrum i direkte forbindelse med stuen trækker lys ind i lejlighederne fra begge sider af ejendommen. "Facaden på den øverste penthouseetage bliver beklædt med zink, som med tiden bliver mørkegrå af vind og vejr. Den nederste del af facaden vandskures med indfarvet puds, og taget beklædes med røde vingetagsten," siger Frank Bo Lassen. Adgang til lejlighederne sker fra tre opgange med elevator. Alle lejligheder har vestvendt altan på cirka syv kvadratmeter.