Byggestart på boligerne ved Dronningedammen i Hørsholm

I løbet af sommeren er 17 af de i alt 24 boliger, som NCC opfører ved Dronningendammen i Hørsholm, solgt. Fredag den 8. oktober sætter borgmester Uffe Thorndahl, Hørsholm Kommune, spaden i jorden for at markere starten på det nye byggeri. Dronningedammens kommende beboere kan se frem til moderne og lyse boliger, smuk arkitektur og en beliggenhed midt i Hørsholm by. Boligerne placeres direkte til det smukke område ved dammen og fra alle terrasser og altaner er der udsigt til den lokale naturperles rige dyreliv. Boligerne er tegnet af arkitektfirmaet C.F. Møller. Husene får facader af hvidskurede teglsten og præges af de store vinduesflader i gavlene samt de fremspringende altaner. Træskodderne bliver også et markant element, der ligesom indgangsdøre, vinduesrammer og altangulve udføres i hårdttræ. For at sikre alle boliger et frit udsyn mod dammen, forsænkes parkeringsarealet i terrænet, og de to bygninger hæves 30 til 90 cm over terræn. Alle lejligheder får i øvrigt et opbevaringsrum i kælderen. Trivsel i centrumDet hvide, lyse design, som præger husene udefra, er også fællesnævner for boligernes indretning. Fra vinduerne strømmer dagslyset ind på de hvide vægge og lofter, det hvidolierede egetræsparketgulv, de hvide døre og i køkkenet, som er fra Boform. Indretningen er skabt med højest mulig trivsel for øje, og entreen vil fungere som fordelingsrum til bad, køkken og stue. Dermed skabes en åbenhed som basis for samvær og hygge. Fra stuen bliver der udgang til terrasse/altan, som er så stor, at der er rigelig plads til bord og stole. Køkken og bad er designet med henblik på at opfylde den kræsne købers ønsker, og standardindretningen er på et højt kvalitets- og designmæssigt niveau. Lejlighederne opføres i flere størrelser og vil blandt andet være ideelle som start- og seniorboliger. Stueetagen får haveterrasser og 1. og 2. sal altaner. Der er mulighed for, at køber kan sætte sit personlige præg på indretningen, og der bliver alene tale om en merpris, hvis det valgtes pris overstiger prisen på dét, der er valgt som standard. Fakta om boligerne ved DronningedammenBeliggenhed:Ved Dronningedammen i HørsholmBygherre og totalentreprenør:NCC Construction Danmark A/SArkitekt:Arkitektfirmaet C.F. MøllerSamlet byggeri:2.500 kvadratmeterByggeperiode:Oktober 2004 - oktober 2005