• NCC/

Energi Danmark tager første spadestik til Omega Company House i Skejby

Læse original

Domicilet for de omkring 200 medarbejdere får løsninger som lavt energiforbrug, godt indeklima og solceller på taget. Det står færdigt i 2021.

Nu kommer der for alvor gang i byggeriet af Omega Company House i Skejby. Der har nemlig været første spadestik på kontorhuset, som bliver domicil for Energi Danmark.
Det er det syvende Company House, NCC Property Development har udviklet til området, og planen er, at Omega Company House skal DGNB certificeres til Guld-standard ligesom fire af de andre bygninger i området. DGNB-certificering for Omega Company House vil sige, at der er tænkt i klimaløsninger som lavt energiforbrug, naturmaterialer som FSC/PFEC mærket træ samt et godt indeklima i forhold til lys, afgasning, ventilation og vinduesareal til gavn for trivslen.

- Når man kan sætte spaden i jorden og byde en stor lejer velkommen samtidig, så er det en god dag, og sådan en er det i dag sammen med Energi Danmark. Vi bygger nu for ottende gang her i Skejby, og jeg er meget tilfreds med vores bidrag til dette attraktive erhvervsområde i Aarhus, siger adm. direktør Ole Faurby fra NCC Property Development.

Det bliver et Company House på ca. 7.800 kvadratmeter med ca. 1.300 kvadratmeter kælder. Energi Danmark kommer til at bruge ca. 60 pct. af bygningen, der er planlagt til at stå færdig i midten af 2021.
Kontorerne får transparente vægge, så de fornemmes lyse, og der er arbejdet med akustikken, så letbanen i nærheden ikke generer medarbejderne. Desuden har man forsøgt at øge biofaktoren omkring bygningen ved, at anlægge en park i form af en grøn kile mellem bygningerne i området.

- Vi har gode erfaringer med byggerier af NCC, så vi har store forventninger til Omega Company House. Vi glæder os til at se det rejse sig og blive vores nye domicil. Så nu vil jeg bare sige – lad byggeriet begynde, siger adm. direktør Jørgen Holm Westergaard fra Energi Danmark.

NCC Property Development, udvikler individuelt tilpasset byggeri med fokus på at tilgodese investorernes ønske om bæredygtigt byggeri og ejendomme, der giver sikre og stabile afkast over tid. Omega Company House er endnu ikke solgt til en investor.

Foto: Kirsten Adler

For yderligere information kontakt venligst:

Pressechef Carl Johan Corneliussen, NCC Danmark, 26 15 21 27, carcor@ncc.dk

NCC´s pressetelefon +45 41 70 49 09 samt NCC:s Mediabank

OM NCC. Vores vision er at forny vores branche og levere de bedste bæredygtige løsninger. NCC er en af de førende virksomheder i Norden inden for byggeri, infrastruktur og ejendomsudvikling med en omsætning på rundt regnet 41 mia. kr. og 15.500 ansatte i 2019. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm.