Ivan Pedersen udnævnt til ny sektordirektør i NCC Roads

Læse original

Ivan Pedersen er pr. 1. januar 2015 indtrådt i direktionen i NCC Roads A/S som direktør for sektor Vejservice. Udnævnelsen sker i forbindelse med et generationsskifte. Tidligere sektordirektør for Vejservice, Thomas Rask Jensen, vil fremover lede projekter og varetage konsulentopgaver for NCC Roads i Danmark og for virksomhedens nordiske ledelse.

Ivan Pedersen, 50, udnævnes til direktør for at varetage ledelsen af sektor Vejservice i NCC Roads i Danmark, og han indtræder samtidig i virksomhedens ledelsesgruppe.

Ivan Pedersen har været i NCC siden 2001, hvor han blev ansat i Vejservice som salgs- og entrepriseleder. I 2005 blev han udnævnt til entreprisechef og i 2012 til områdechef.

Nordisk samarbejde
NCC Roads gennemførte pr. 1. januar 2014 en større organisationsændring som en strategisk indsats for at sætte endnu større fokus på kunderne. I stedet for en landebaseret organisation blev NCC Roads opdelt i divisionerne Asfalt, Råstoffer og Vejservice på tværs af de nordiske grænser. Den nyudnævnte sektordirektør for Vejservice vil derfor også indtræde i divisionsledelsen for Vejservice på nordisk plan.

Styrkelse af udvikling og salg
NCC Roads, Vejservice, står i en situation med flere spændende udviklingsmuligheder end nogensinde. I efteråret 2013 blev forretningen styrket med opkøb af Vorgod Vejservice A/S og Peder Grønne A/S. I december blev konceptet NCC ViaSafe lanceret og i foråret 2015 kommer NCC Profilbeton på markedet.

- Vi går en spændende fremtid i møde, hvor vi skal have fokus på både udvikling og salg. Vejservice har mange dygtige og engagerede medarbejdere, så vi skal sammen skabe værdi for både vores kunder og for NCC, siger Ivan Pedersen, direktør for sektor Vejservice, NCC Roads.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Anders Kargo, adm. direktør, NCC Roads Danmark, telefon 45 23 23 90 15

OM NCC. Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 47,6 mia. kr. og 18.500 medarbejdere i 2013. NCC-aktien er noteret på NASDAQ OMX Stockholm.

NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Housing. I 2013 havde NCC i Danmark en omsætning på 4,9 mia. DKK og cirka 2.200 ansatte.

Tags: