Kvartalsregnskab fra NCC Construction Danmark A/S

Kvartalsregnskab januar-marts 2004 fra NCC Construction Danmark A/S NCC's danske bygge-, anlægs- og boligaktiviteter, samlet i NCC Construction Danmark A/S, viser resultatforbedring i første kvartal og en ganske svag tilbagegang i omsætningen sammenlignet med samme periode sidste år. I byggebranchen er indtjeningen i 1. kvartal traditionelt lavere end i de øvrige kvartaler. Af NCC AB's regnskab for første kvartal 2004 fremgår det, at NCC Construction Danmark A/S nåede et driftsresultat (EBIT) på 4,9 millioner kr. mod 0,8 millioner kr. i samme periode sidste år. Resultatforbedringen skal ses i lyset af, at der har været en svag tilbagegang i omsætningen til 929 millioner kr. fra 993 millioner kr. i samme periode sidste år. "Selvom byggemarkedet i Danmark stadig er i stagnation, oplever vi alligevel markant øget aktivitet på boligmarkedet, hvor NCC også i Danmark spiller en stadigt større rolle," siger administrerende direktør Søren Ulslev, NCC Construction Danmark A/S. Ordreindgangen i NCC Construction Danmark A/S var i kvartalet på 915 millioner kr. mod 624 milli-oner kr. samme periode sidste år. Stigningen skyldes først og fremmest øget efterspørgsel på boliger, dels i eget regi og dels øget andel i boligbyggerier for andre. Den samlede ordrebeholdning svarer til 7,5 måneders produktion for NCC Construction Danmark A/S. Samlet set opnåede NCC's danske aktiviteter - i selskaberne NCC Construction Danmark A/S, NCC Roads A/S, NCC Property Development A/S og NCC International Denmark A/S - en tilbagegang i kvartalsomsætningen til 1.209 millioner kr. fra 1.280 millioner kr. i samme periode sidste år. For hele NCC-koncernen er der tale om en forbedring af kvartalets driftsresultat, som landede på -119 millioner SEK mod -391 millioner SEK året før. Omsætningen faldt til 8.239 millioner SEK fra 8.631 millioner SEK i samme periode sidste år. Læs hele NCC AB's regnskabsrapport for 1. kvartal 2004 her.