Ledelsesskift i NCC International Denmark A/S

Carsten Clausen tiltræder pr. 1. august stillingen som administrerende direktør hos NCC International Denmark A/S. Carsten Clausen kommer fra en stilling som administrerende direktør hos Skandinavisk Miljø Service A/S, et datterselskab af det verdensomspændende miljø og energiselskab Lurgi Lentjes AG. Bent Hede ønsker at nedtrappe sine aktiviteter og fratræder som følge heraf sin stilling som administrerende direktør i NCC International Denmark A/S pr. 1. august. Bent Hede fortsætter i NCC International Denmark A/S indtil 1. oktober, hvor han overgår til NCC Roads Holding AB. NCC International Denmark A/S arbejder hovedsageligt uden for de nordiske lande med især store entrepriser i joint venture med andre firmaer eller gennem helt eller delvist ejede lokalt etablerede selskaber. NCC International Denmark A/S er et 100% ejet selskab af NCC International AB, Sverige, og indgår som del af NCC koncernen. NCC International Denmark A/S beskæftiger ca. 2000 medarbejdere.