NCC afleverer Hirsehaven i Esbjerg

Læse original

Beboerne kan glæde sig til at flytte ind, for nu har NCC afleveret bygningerne. Når det lidt varmere vejr kommer, færdiggøres udearealerne med græsplæner og det øverste lag asfalt.

Der er noget ganske særligt ved at flytte ind i noget helt nyt. Duftene, lydene, fornemmelsen af at være den første, der benytter komfuret og køkkenvasken.

I den kommende tid får mange den oplevelse i Hirsehaven i Esbjerg, hvor NCC har udført råhusentreprisen på tre boligblokke for Raundahl & Moesby på vegne af Heimstaden. De står nu med de friske teglfacader og danner rammen om et nyt varmt boligmiljø.

”Jeg håber, at beboerne bliver glade i de flotte nye boliger. Vi har haft et godt samarbejde med alle involverede, og jeg synes, at resultatet er blevet rigtigt vellykket,” siger Søren Andersen, der er områdedirektør i NCC’s byggeri Vest under Building Nordics.

Det nye kompleks har lyse og rummelige lejligheder med henholdsvis to, tre eller fire værelser. Derudover har alle lejlighederne enten altan eller have, og samtidig adgang til de grønne udendørsarealer. Der er anlagt en legeplads og attraktive grønne opholdsarealer færdiggøres, når vejret bliver varmere. Boligerne er tegnet af Archidea Arkitekter.

NCC føler sig efterhånden helt godt hjemme i Esbjerg-området. Det er nemlig slet ikke første gang, at NCC opfører projekter i byen. Tidligere projekter i byen er blandt andre plejecentret, Sirius Seniorbo, hotellejlighederne og ungdomsboligerne i A Place To, SDU Esbjerg, Semco Maritimes hovedkontor nord for havnen og boliger i Østergade.

Alle billeder er til fri redaktionel brug

For yderligere information kontakt venligst:
Carl Johan Corneliussen, Pressechef, Tlf.: 26152127, E-mail: carcor@ncc.dk

NCC´s pressetelefon +45 41 70 49 09 samt NCCs Mediabank

Om NCC. NCC er en af de førende entreprenørvirksomheder i Norden. Med udgangspunkt i sin ekspertise inden for ledelse af komplekse byggeprocesser, bidrager NCC positivt inden for det byggede miljø for både kunder og samfund. Vores forretning omfatter bygge- og infrastrukturprojekter, asfalt og råstofudvinding samt udvikling af erhvervsejendomme. I 2022 havde NCC en omsætning på ca. 54 milliarder SEK og 12.500 ansatte. NCC’s aktier er noteret på Nasdaq Stockholm.