NCC afviser Ekstra Bladets beskyldninger

Ekstra Bladet bringer i dagens udgave en historie, hvor bladet med henvisning til en unavngiven kilde beskylder NCC for at forsøge på at ”købe Søren Pinds støtte”.

NCC afviser på det kraftigste Ekstra Bladets postulater.

Søren Pind skrev i en mail til NCC den 9. november 2006, at han ville forhøre sig, om NCC:

”vil være medlem af en forening ved navn Københavns Fremtid, der søger at varetage en liberal erhvervsudvikling i hovedstadsområdet. Medlemmerne er en række fremtrædende erhvervsfolk, der mødes med ministre og mig i løbet af året. Årskontingent er for enkeltpersoner 8000. Der kan også tegnes særskilte virksomhedsmedlemsskaber.”

Samme dag fik Søren Pind følgende svar fra NCC’s administrerende direktørs sekretær:

”Tak for din mail til Søren Ulslev. Torben Biilmann, som nu er adm. direktør i NCC, er interesseret i, at virksomheden bliver medlem og vil gerne have yderligere information omkring tegning af et virksomhedsmedlemsskab”.

På et møde mellem Søren Pind og Torben Biilmann den 17. januar 2007 orienterede Søren Pind om foreningen Københavns Fremtid. Da det fremgik af orienteringen, at det primære formål med foreningen ”Københavns Fremtid” er at kanalisere penge til Venstres / Søren Pinds politiske arbejde, besluttede NCC, at virksomheden ikke ønskede medlemsskab.

Eventuelle spørgsmål til denne pressemeddelelse kan rettes til kommunikationsdirektør Bo Dybkær, tlf. 2488 7124.