NCC bedste projektudvikler for sjette år i træk

Læse original

NCC Property Development er endnu en gang udnævnt som bedste projekt-udviklingsvirksomhed i Danmark af det internationale finansmagasin Euromoney. Samtidig er NCC Property Development udnævnt som bedste projektudvikler i Norden og Baltikum samlet samt i Finland og Norge.

Finansmagasinet Euromoney gennemfører hvert år en web-baseret undersøgelse blandt sine læsere for bl.a. at udpege den bedste projektudviklingsvirksomhed i de deltagende lande og regioner.

De sidste seks år i træk har NCC Property Development vundet i kategorien bedste projektudviklingsvirksomhed i Norden og Baltikum, og nordisk chef for NCC Property Development, Carola Lavén, udtaler:

-          Vores ejendomme er attraktive for såvel investorer som lejere, som blandt andet efterspørger gennemtænkte løsninger i forhold til miljøpåvirkning, sunde arbejdsmiljøer og fleksibilitet. Det betyder, at vi kan give værdi til vores kunder i form af en forbedret forretning. Denne topplacering viser, at vores anstrengelser bærer frugt.

Euromoneys undersøgelse blev gennemført i foråret blandt magasinets læsere, som typisk er at finde blandt ledende medarbejdere i bank- og finanssektoren samt blandt internationale chefer og topledere.

-          Efterspørgslen efter bæredygtige bygninger er stigende, og miljøcertificering er standard for NCC Property Development. Inden for det sidste år har vi afleveret 10 BREEAM eller DGNB-certificerede byggerier, og yderligere 15 projekter er på vej. Jeg tror på, at vores høje ambitioner på miljøområdet er med til at styrke vores forretning.

I Danmark udtaler administrerende direktør i NCC Property Development , Marius Møller:

- Jeg tolker det endnu en gang som et signal fra markedet om, at vi gør det rigtige. Fleksibiliteten og effektiviteten i vores ejendomme understøtter kundernes forretning og styrker deres konkurrenceevne. Og sammen med vores fokus på bæredygtighed er det med til at sikre kunderne værdi.

For yderligere information kontakt venligst:

Marius Møller, adm. direktør i NCC Property Development Danmark, telefon 45 24 88 73 73

NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Bolig.
I 2012 havde NCC i Danmark en omsætning på knapt 5,7 mia. DKK og cirka 2.200 ansatte. NCC Property Development udvikler og sælger kommercielle ejendomme på udvalgte vækstmarkeder i Norden, Baltikum og St. Petersborg.

Tags: