NCC begynder byggeriet af Søhøj Park i Ølstykke

Med opførelsen af de 32 boliger i projektets første etape begynder NCC på virkeliggørelsen af Ølstykkes nye attraktive bydel, der bliver nabo til byens nyanlagte sø og parkområde.

NCC har brugt et lille års tid på at udvikle Søhøj Park i Ølstykke, fra ideen opstod og til nu, hvor boligprojektet forlader tegnebordet for at blive opført. Første spadestik blev taget af Ølstykkes borgmester Svend Kjærgaard Jensen og projektudviklingschef Christina Jørgensen fra NCC. - Byggeriet er en spændende nyhed i Ølstykke. Vi har ikke før haft byggeri i højden, derfor bliver det et ekstra tilbud til både unge mennesker og ældre borgere, som vil bo godt i byens centrum og ikke ønsker at bruge tid på at holde have, siger borgmester Svend Kjærgaard Jensen. Ølstykke Kommune er primært bebygget med parcelhuse, så Søhøj Park repræsenterer en helt ny type boliger med lejligheder og elevator samt adgang til store grønne opholdsarealer, idet grunden skråner mod syd ned mod den nye bypark, som Ølstykke Kommune anlægger. De markante nye bygninger kommer til at ligge i Ølstykke Stationsby kun få hundrede meter fra butikker, byliv og stationen med S-togsforbindelse til København og Frederikssund. - Det er Ølstykkes bedste byggegrund. Vi åbnede salget i december, og på nuværende tidspunkt er mere end 30 procent af boligerne solgt. Det er både unge par, som køber lejlighed for første gang, og de lidt ældre, hvis børn er flyttet hjemmefra, som er begejstrede for boligerne, siger salgskonsulent Karina Christoffersen, NCC. - Særligt har penthouselejlighederne været efterspurgte, og der er ikke flere af disse boliger tilbage i første etape. En del af køberne er de ”unge seniorer”, som gerne vil nyde den tredje alder. De har et aktivt fritidsliv og ønsker ikke at bruge en stor del af deres tid på at holde en stor have, tilføjer Karina Christoffersen. NCC har påbegyndt byggemodningen af grunden, og i slutningen af maj starter arbejdet med at støbe fundamenterne til projektets første etape, der omfatter de fire bygninger længst mod syd. Til oktober/november vil den første prøvebolig stå klar til inspektion for interesserede købere af boligerne i byggeriets næste etape. Den færdige Søhøj Park får i alt 10 punkthuse med 8 boliger i hver. Bygningerne får lyse murede facader, transparente trappeopgange og træbeklædte penthouselejligheder. Alle bygningerne bliver med elevator. Indretningen bliver enkel og præget af gedigne materialer med store vinduespartier, kraftigt lysindfald og udsigt til grønne områder. Penthouselejlighederne vil ligge tilbagetrukket fra facaden med en beklædning af hårdttræ. Lejlighederne bliver på to, tre og fire værelser med størrelser fra 67 til 115 kvadratmeter. Lejlighederne i stueetagen får egen terrasse, mens lejlighederne på første sal får overdækket altan, og penthouselejlighederne bliver med tagterrasse. Der bliver desuden opført carport og redskabsrum til alle boligerne. Området omkring husene anlægges som fælles grøn park med stier direkte til den nye bypark. Fakta om Søhøj Park i Ølstykke: Beliggenhed: Hjørnet af Gl. Roskildevej og Ny Toftehøjgårdsvej, 3650 Ølstykke Projektudvikler og totalentreprenør: NCC Construction Danmark A/S Arkitekt: Arkitekterne Alsløv, Andersen og Vorbeck A/S Landskabsarkitekt: Gitte Holm MAA Ingeniør: Danakon A/S Boligsalg: NCC Samlet byggeri: 7.392 kvadratmeter Byggeperiode første etape: Maj 2005 til foråret 2006. Yderligere oplysninger: Projektudviklingschef Christina Jørgensen, tlf. 39 10 39 10, salgskonsulent Karina Christoffersen, tlf. 39 10 39 10 eller pressekoordinator, Niels Møller, tlf. 39 10 35 77, NCC Construction Danmark A/S Borgmester Svend Kjærgaard Jensen, tlf. 47 18 80 00, Ølstykke Kommune www.ncc.dk