NCC bygger nyt boligkvarter i Odense

Et nyt boligkvarter tager i øjeblikket form på Skibhusvej i Odense, hvor NCC bygger 34 andelsboliger for Andelsboligforeningen Skibhusene.    Det nye boligområde ligger tæt ved Odense Kanal med adgang til skov og udsigt til åbne marker. Mellem boligerne etableres grønne fællesområder, praktiske adgangsveje og parkeringsarealer. "Allerede nu er 28 af de 34 andelsboliger solgt, og der er stor interesse for de for de sidste seks boliger. Adgangen til de grønne områder og placeringen tæt ved Odense midtby gør boligerne attraktive for mange typer af både ældre og yngre beboere,", siger projektleder John Kim Hansen, NCC. Byggeriet til cirka 32 millioner kroner udføres i totalentreprisen af NCC for den nystiftede andelsbo-ligforening. De 34 andelslejligheder er fordelt på seks boligblokke, og bebyggelsen rummer også fællesfaciliteter for beboerne. Boligerne står klar til indflytning sidst på året og udgør halvdelen af et nyt boligområde på Skibhusvej, hvor den øvrige del af grunden bebygges med henholdsvis ejer- og lejeboliger. Fællesfaciliteter for beboerne Fire af andelslejlighederne fordeles på to blokke i ét plan med to boliger i hver. Det øvrige byggeri er i to plan og består af to blokke med 10 boliger, en blok med seks boliger og en blok med fire boliger. De seks boligblokke indeholder flere forskellige typer af lejligheder, som varierer i størrelse fra 80 til 105 kvadratmeter. Alle boligerne får store lyse rum og indrettes med moderne køkken og bryggers samt velindrettet badeværelse. Boligerne har kombineret stue/alrum med åben overgang til køkkenmil-jøet. Store vinduespartier trækker lys ind i boligerne, som fra stuen får adgang til overdækkede terras-ser. "Den ene boligblok rummer udover seks boliger også 110 kvadratmeter fælleslokaler med køkken og festlokale i stueetagen. Der etableres endvidere ekstra værelser på første sal, som andelshaverne kan låne til overnattende gæster," siger John Kim Hansen. NCC bygger andelsboligerne med skalmur af blødstrøgne gule mursten. Alle døre og vinduer er i træ, og taget beklædes med røde teglsten. Fakta om Skibhusene: Beliggenhed:Skibhusvej 270, 5000 Odense Kunde:Andelsboligforeningen SkibhuseneTotalentreprenør:NCC Construction Danmark A/SIngeniører: Hedeslekabet Arkitekter:Tegnestuen Lillebælt ApSSamlet byggeri:3775 kvadratmeter fordelt på 34 andelsboliger og fællesfaciliteterByggeperiode:April 2004 til december 2004