NCC-enhed når 1000 dage uden ulykker

NCC Constructions ca. 100 mand store enhed for installationer rundede lørdag den 19. januar endnu en historisk milepæl. Som det første forretningsområde i den danske virksomhed har de nået 1000 dage uden arbejdsulykker.

Det er en blanding af analyse, aktiv forebyggelse og dialog, der ligger til grund for den flotte præstation. Tidligere led afdelingen, der bl.a. tæller elektrikere, ventilationsinstallatører og VVS’ere, fx af et højt antal knivskader, fordi knivene blev brugt forkert. Det blev løst ved at fjerne knivene fra standardværktøjet og i stedet lægge mere vægt på, at man altid bruger det korrekte værktøj til opgaven.

”Det er en stor tilfredsstillelse at nå endnu en historisk milepæl. Sidste år nåede vi 2 år uden ulykker, og det var dengang en rekord. Til foråret lurer en ny milepæl – 3 år uden ulykker – og den lægger vi os naturligvis også i selen for at nå,” siger sektionsdirektør i NCC Construction Jørgen L. Christensen.

Han understreger, at et godt og sikkert arbejdsklima kun kan opnås, fordi folkene er gode til at tage vare på hinanden og tænke fremad.

Mandag den 21. januar blev enhedens flotte præstation fejret med lagkage til alle ansatte i hele NCC Construction i Danmark.

Læs mere om hvordan enheden har opnået 1000 dage uden ulykker

Billedtekst: Et lille udpluk af folkene fra NCC’s enhed for installationer, her fotograferet ved Gentofte Sygehus. Fotograf: Dalibor Sandic.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Jesper Andersen, presseansvarlig, NCC Construction A/S, telefon 41 70 44 91

NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Housing.
I 2011 havde NCC i Danmark en omsætning på knapt 6 mia. SEK og cirka 2 200 ansatte. NCC Construction Danmark bygger boliger, kontor, veje, anlæg og øvrig infrastruktur i Danmark.

Tags: