NCC fortsætter byggeriet af Fem Søstre i Vejle

Nu er NCC Bolig klar til at fortsætte byggeriet af ”Fem søstre” i Vejle. Arbejdet går i gang i slutningen af september med NCC Construction som entreprenør.

Det har været et langt tilløb, men nu fortsætter NCC Bolig byggeriet af næste etape af Fem Søstre i Vejle. Beslutningen er taget med baggrund i den store efterspørgsel på lejlighederne og et boligmarked som er ved at komme i omdrejninger igen. Adm. direktør i NCC Bolig Torben Modvig glæder sig over byggestarten – og samarbejdet med NCC Construction:

”Jeg er meget tilfreds med, at vi nu kan fortsætte byggeriet af de næste 48 lejligheder. Interessen omkring projektet har været høj, siden vi startede salget i påsken. Det viser, at vi har læst markedet rigtigt, og at vi er i stand til at levere den type boliger, som folk efterspørger, og til den rigtige pris.
Det har samtidig været naturligt for os at fortsætte det gode samarbejde med NCC Construction, som også stod for byggeriet af det første tårn. Vi kender hinanden og ved at vi får byggeri af høj kvalitet og leveret til tiden.”

Adm. direktør i NCC Construction Torben Biilmann er glad for ordren og det gode samarbejde med søsterselskabet:

”Vi glæder os over at være med til at bygge et så markant boligbyggeri i Vejle. NCC har sin styrke, når vi løfter i fællesskab. Og med Fem Søstre er der netop tale om et projekt, hvor vi kan udnytte de kompetencer og styrker, som ligger i de forskellige selskaber i koncernen.”

Arbejdet på byggepladsen ved åen i Vejle går i gang i slutningen af september, og derefter vil den genlyde af håndværkere, der bygger frem til 1. december 2011, hvor NCC forventer, at tårnet står klar til indflytning.

Bebyggelsen ”Fem søstre” er tegnet af det danske arkitektfirma Arkitema for NCC. Byggeriet er et led i NCC’s satsning på energirigtigt byggeri og bæredygtighed og er et Energiklasse 2 byggeri. De fem runde boligtårne opføres på et 35.000 kvadratmeter stort tidligere erhvervsområde i Vejle midtby langs Vejle Å. Hvert af de fem tårne indeholder 48 lejligheder.

Læs mere på ncc.dk/da/NCCBolig/Projektboliger/Vejle-Fem-Soestre/

For yderligere information:

Salgsdirektør Kristina Bénée Olsen, NCC Bolig A/S
kro@ncc.dk

Kommunikations- og marketingdirektør Arne Becker, NCC Construction Danmark A/S.
arb@ncc.dk

NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Housing. NCC Housing har forretningsenheder i alle de nordiske lande samt i Tyskland, Baltikum og Sct. Petersborg. I Danmark kaldes forretningsenheden NCC Bolig. NCC Bolig udvikler og sælger boligprojekter til private og investorer.

Tags: