NCC har fokus på corona i den årlige sikkerhedsuge

Læse original

I denne uge holder NCC sin årlige sundheds- og sikkerhedsuge. Sikkerhed er helt centralt for alt arbejde hos NCC og et område, der er fokus på hver dag. Alle skal kunne gå på arbejde uden at komme til skade.

En gang om året holder NCC en uge med ekstra opmærksomhed på sundhed og sikkerhed, og i år sætter den særligt fokus på coronavirus og håndteringen af corona i hverdagen. På NCC’s byggepladser og kontorer over hele landet vil der være møder, workshops og øvelser omkring sikkerhed og sundhed på arbejdet.

”Vores forretning og vores arbejdsdage har siden marts været præget af coronavirus og de forholdsregler, som Sundhedsstyrelsen og regeringen har pålagt os. Derfor er det også naturligt, at Sundheds- og Sikkerhedsugen i et vist omfang kommer til at handle om corona,” siger arbejdsmiljøchef Christian Køhler-Johansen fra NCC Danmark.

I ugens løb bliver der både talt om, hvordan man skal forholde sig med hensyn til afstand og hygiejne, og der bliver også talt om, hvordan man kan få hjælp, hvis man er bekymret og utryg, eller hvis man er i risikogruppen eller er smittet.

Med inspiration fra Sundhedsstyrelsens indslag på DR og TV2 om coronasmitte, har NCC bedt sine egne eksperter svare på typiske spørgsmål fra medarbejderne. I ugens løb vil spørgsmålene i små videoklip blive besvaret af HR direktør Louise Sjøntoft og arbejdsmiljøchef Christian Køhler-Christiansen. Der er også forslag til team-øvelser, hvor man for eksempel kan diskutere, hvor trygge eller utrygge medarbejderne føler sig i denne coronatid. Ligeledes vises små oplysende videoer på intranettet med råd til medarbejderne i forbindelse med coronavirus.

”Corona krisen har givet os alle anledning til at have sundhed og sikkerhed helt fremme i vores bevidsthed den seneste tid,” siger arbejdsmiljøchef Christian Køhler-Johansen. ”Denne uge er derfor også lejligheden til at diskutere den udfordring, det kan blive at holde fast i de nye, gode vaner, vi har fået - også efter corona’en.”

For yderligere information kontakt venligst:

Pressechef Carl Johan Corneliussen, NCC Danmark, 26 15 21 27, carcor@ncc.dk

NCC´s pressetelefon +45 41 70 49 09 samt NCC:s Mediabank

OM NCC. Vores vision er at forny vores branche og levere de bedste bæredygtige løsninger. NCC er en af de førende virksomheder i Norden inden for byggeri, infrastruktur og ejendomsudvikling med en omsætning på rundt regnet 41 mia. kr. og 15.500 ansatte i 2019. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm.