• NCC/

NCC har solgt en strøgejendom i Lyngby for DKK 130,2 mio. til PATRIZIA Nordics

Læse original

NCC har solgt en ejendom på Lyngby Hovedgade til PATRIZIA Nordics - et datterselskab til det børsnoterede tyske ejendomsselskab Patrizia Immobilien AG for DKK 130,2 mio. Handlen er gennemført ved udgangen af marts 2014, og salget vil have resultateffekt i 1. kvartal 2014.

- Det er første gang, vi sælger et projekt til PATRIZIA, og samarbejdet har været godt. Det er en kvalitetsejendom på en attraktiv beliggenhed, og der er parallelitet i vores måder at vurdere værdi og risici på, siger Marius Møller, administrerende direktør i NCC Property Development A/S.

Ejendommen på Lyngby Hovedgade 49B er fuldt udlejet til en række butikker, en kaffebar, et spisehus samt til en boligenhed og et mindre kontorlejemål. Butikslejerne tæller bl.a. Bonde Boutique, Friluftsland, Café Baresso og Meyers Spisehus. Lyngby Hovedgade er et af Danmarks mest travle handelsstrøg, og der har været god efterspørgsel efter de attraktive lejemål.

- Et salg i denne størrelsesorden giver plads til flere interessante projekter hos NCC Property Development. Vi har allerede flere nye projekter i pipeline, som vi forventer at igangsætte i 2014. Vores forretning er at gå ind i de rigtige projekter og udvikle økonomisk bæredygtige projekter, der sikrer stabile afkast til vores investorer på markedskonforme vilkår, uddyber Marius Møller.

Ejendommen på Lyngby Hovedgade omfatter 2.257 kvm. butik, kontor og bolig og blev færdigopført i 2012.

- Lyngby er en by i rivende udvikling med et stærkt handelsopland, og blandt andet derfor positionerer byen sig som et interessant investeringsområde for PATRIZIA. Det har været en fornøjelse at samarbejde med en professionel aktør som NCC Property Development, og jeg ser flere muligheder for at fortsætte vore drøftelser, siger Rikke Lykke, managing director, PATRIZIA Nordics A/S.

- Med endnu en investering i en velbeliggende erhvervsejendom cementerer vi vores interesse for det danske marked. Inden for de seneste ca. 12 måneder har PATRIZIA investeret mere end 1 milliard DKK i Danmark, og vi forventer at udvide den danske ejendomsportefølje yderligere i indeværende år, udtaler Rikke Lykke.

Resultatet af salget vil indgå i regnskabet for NCC Property Development.

For yderligere information kontakt venligst:

Marius Møller, adm. direktør i NCC Property Development Danmark, telefon 45 24 88 73 73

Alle NCC’s børsmeddelelser er tilgængelige på www.ncc.se/press

NCC AB er et af de førende entreprenør- og ejendomsudviklingsselskaber i Norden. NCC koncernen havde i 2013 en omsætning på ca. 50 mia. DKK og 17.500 ansatte. NCC Property Development udvikler og sælger kommercielle ejendomme på udvalgte vækstmarkeder i Norden, Baltikum og St. Petersborg.

Tags: