NCC i tæt samarbejde med Hadsund-virksomhed

En samarbejdsaftale med Uponor Infrastruktur skal være med til at øge NCC’s tilstedeværelse på det voksende marked for opgravningsfri renovering af kloak- og vandledninger.

Med stadigt mere avancerede tekniske løsninger kan levetiden på udslidte kloak- og vandrør forlænges. NCC har indtil nu tilbudt de gængse løsninger med en indvendig glasfiberforstærkning af eksisterende rør. I et tæt samarbejde med Uponor Infrastruktur indfører NCC nu en ny, avanceret løsning, der kan være med til at sikre de offentlige forsyningsvirksomheders kloakrørsystemer i mange år fremover. – Samarbejdet med Uponor Infrastruktur gør NCC i stand til at renovere de offentlige rørsystemer på en ny og i mange tilfælde mere miljøvenlig og økonomisk fordelagtig måde, siger direktør Erling Østergaard, ansvarlig for anlægsområdet i NCC Construction Danmark A/S. Samarbejdet giver NCC mulighed for at købe og installere en række No-Dig produkter fra Uponor Infrastruktur. NCC og Uponor Infrastruktur vil desuden i fællesskab markedsføre løsningerne over for de offentlige forsyningsvirksomheder. – Vi forventer, at aftalen med Uponor Infrastruktur øger NCC’s tilstedeværelse på det voksende marked for renovering af de offentlige forsyningsnet, siger direktør Erling Østergaard. Uponor Infrastruktur - som er et selskab i Uponor-koncernen - er en af Danmarks førende producenter af rørsystemer i plast og ligger i Hadsund ved Mariager fjord. Uponor Infrastruktur udvikler, fremstiller og markedsfører komplette løsninger i plast til bl.a. drikke- og spildevand. Uponor-koncernen, der har hovedsæde i Finland, er med ca. 5000 ansatte og flere end 20 produktionssteder en af verdens helt store producenter af rørsystemer til bygge- og anlægssektoren. Yderligere oplysninger: Direktør Erling Østergaard, telefon 39 10 35 77, eller pressekoordinator Niels Møller, telefon 39 10 35 77, NCC Construction Danmark A/S.