NCC køber dansk råstoffirma

NCC Roads A/S’ afdeling for råstoffer udvider og køber virksomheden Danknus A/S. Med købet følger seks grusgrave, maskiner og ni medarbejdere, som alle fortsætter i deres job.

NCC Roads’ afdeling for råstoffer udvider aktiviteterne ved at købe råstofvirksomheden Danknus A/S af ejeren Johnny Hansen. Johnny Hansen bliver samtidig leder af NCC’s nu otte grusgrave på Fyn. – Købet af Danknus skyldes NCC’s ønske om at have et øget udbud af sand og grus, der kan anvendes af anlægsbranchen - samtidig med at den gode kundekreds inden for asfalt- og betonproduktion på Fyn kan betjenes endnu bedre fremover. Købet sikrer ikke kun adgang til store råstofreserver mange år ud i fremtiden, vi modtager også dygtige og erfarne medarbejdere, siger adm. direktør Thomas Rask Jensen, NCC Roads A/S. NCC har overtaget virksomheden, som har ni medarbejdere, fra 1. januar 2006. Virksomheden består af seks grusgrave og en miljøplads, hvor gammelt beton og tegl knuses for at blive genbrugt som stabilgrus. – NCC’s markedsposition og ikke mindst specialviden, for eksempel om kvalitet og miljø i råstofbranchen, vil sikre, at virksomheden kan vokse og videreføres - og at medarbejderne også fremover har gode arbejdspladser, siger Johnny Hansen, sælger af Danknus. Efter købet af Danknus bliver NCC Roads’ afdeling for råstoffer på Fyn ledet af Johnny Hansen, der får titel af områdechef. NCC Roads’ afdeling for råstoffer på Fyn består nu af otte grusgrave: En grusgrav ved Øster Skerninge, en ved Sdr. Nærå, to ved Svindinge og fire ved Davinde. Købsprisen afhænger blandt andet af virksomhedens fortsatte udvikling og offentliggøres ikke. Yderligere oplysninger: Adm. direktør Thomas Rask Jensen, telefon 79 96 23 00, mobil 40 64 51 46, NCC Roads A/S Pressekoordinator Niels Møller, telefon 39 10 35 77, NCC