NCC køber en af de sidste grunde i Skejby

Læse original

NCC Property Development har erhvervet nogle af de sidste ledige erhvervsarealer i Skejby i det nordlige Aarhus. Grunden, som NCC har overtaget, er på i alt 48.000 kvadratmeter og kan bebygges med op til 24.000 kvadratmeter erhvervs- eller undervisningsbyggeri.

Endnu en Company Park i Skejby

NCC har erhvervet grunden, der ligger på Tueager mellem Skejby Sygehus og Vestas’ nye hovedkvarter, med henblik på at etablere en Company Park, der kan indeholde både Company Houses og domiciler.

“Der er sket en kolossal udvikling i Skejby de seneste syv år. Vi har i den periode udlejet og opført tre Company Houses og et domicil i Skejby, og vi stod og manglede ny jord, da vi fik muligheden for at erhverve grunden på Tueager. Det er den helt rigtige grund for os,” siger projektudviklingschef Christian Aakjær Jacobsen, NCC Property Development.

For NCC har området i Skejby præcis de kvaliteter, som skal til for at skabe et attraktivt erhvervsområde. I forbindelse med udbygningen af Skejby Sygehus anlægges der nye veje i området og sammen med den kommende letbane fra Aarhus C, som får station lige op ad det nye erhvervsområde, bliver der optimale adgangsforhold.

Ikke alene er adgangen til området let, men alt er ny-anlagt og gennemtænkt. Det er meget bekvemt, og så er man i øvrigt fri for de parkeringsudfordringer, som opleves inde i midtbyen.

Skejby er allerede en succes

NCC har opført tre Company Houses med et samlet areal på 20.000 kvadratmeter i Skejby Company Park, blot et stenkast fra den nye erhvervsgrund, og udlejningsdirektør Allan Schouv Jakobsen, der har stået for de første udlejninger, ser frem til at præsentere kunderne for de nye muligheder:

”De nuværende lejere i Skejby Company Park er de bedste ambassadører for området og for vores Company House-koncept. Dels er de glade for den gode tilgængelighed i området, dels trives medarbejderne i de nye, moderne lejemål med de mange fælles faciliteter. Her er kantinen og fitnesslokalet en topscorer, men også fælles foyer og mødelokaler er med til at give huset dynamik. Samtidig er der en fornuftig økonomi ved at bo i et Company House og dele fælles faciliteter med andre lejere. Det er besparende, uden at de som lejere skal give afkald på noget,” uddyber Allan Schouv Jakobsen.

På landsplan har NCC allerede opført 14 kontorhuse efter Company House-konceptet omkring de største byer i Danmark, og der er flere på vej. Company House-konceptet giver mulighed for at opnå besparelser for lejerne ved at deles om fælles faciliteter, og udviklingen viser, at flere og flere virksomheder får øjnene op for fordelene.

”Vi har helt sikkert kun set toppen af isbjerget på denne trend,” slutter Allan Schouv Jakobsen.

Fakta om NCCs nye grund i Skejby

• Beliggende: Tueager 2, 8200 Århus N
  • Grundstørrelse 48.000 kvadratmeter
  • Byggemulighed op til 24.000 kvadratmeter til erhvervs- og undervisningsformål.
  • Sælger: Vestas

Illustrationer
Kortet, gengivet med tilladelse fra Krak og Eniro Denmark, viser grundstykket i Aarhus.

Skitse: GPP Arkitekter

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Christian Aakjær Jacobsen, projektudviklingschef, NCC Property Development A/S, telefon +45 4170 4926

Allan Schouv Jakobsen, udlejningsdirektør, NCC Property Development A/S, telefon +45 6023 7921

NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Bolig.
I 2012 havde NCC i Danmark en omsætning på knapt 5,7 mia. DKK og cirka 2.200 ansatte. NCC Property Development udvikler og sælger kommercielle ejendomme på udvalgte vækstmarkeder i Norden, Baltikum og St. Petersborg.

Tags: