NCC køber endnu en dansk råstofvirksomhed

NCC Roads A/S’ afdeling for råstoffer udvider igen og køber virksomheden Tjæreborg Sten & Grus. Med overtagelsen følger grusgraven, maskiner og fem medarbejdere. Det er anden gang inden for kort tid, at NCC køber danske grusgrave.

NCC Roads’ afdeling for råstoffer udvider aktiviteterne ved at købe råstofvirksomheden Tjæreborg Sten & Grus. Det er anden gang indenfor kort tid, at NCC køber danske grusgrave. NCC købte i december seks grusgrave på Fyn. – Købene er et led i NCC Roads’ strategi om at være markedsledende og samtidig sikre forsyningssikkerheden til egen asfaltproduktion i udvalgte geografiske områder, siger adm. direktør Thomas Rask Jensen, NCC Roads A/S. Den store grusgrav ved byen Tjæreborg øst for Esbjerg har fem medarbejdere, produktionsudstyr og produkter som supplerer de aktiviteter, som NCC Roads i forvejen har på søpladsen i Esbjerg. Materialerne på søpladsen er ral (en blanding af sten og sand) som fartøjet ”Glarea” suger op fra havet ved Jyske Rev. Fra grusgraveni Tjæreborg produceres tilslagsmaterialer til beton- og asfaltfabrikker. Det vil sige småsten, grus og sand. Tjæreborg Sten & Grus er kendt i Danmark og de nærmeste nabolande for sand og sten produkter af meget høj kvalitet. Sandprodukter anvendes beton og til høj kvalitet betonteglsten og et helt særligt produkt – kaldet for ”majs” – er eftertragtet på grund af farven og den ensartede runde kornform til ob-belægninger på f.eks. fortove, gangstier og pladser. Købsprisen offentliggøres ikke. Yderligere oplysninger: Administrerende direktør Thomas Rask Jensen, telefon 79 96 23 00, mobil 40 64 51 46, NCC Roads A/S Regionschef Kennet Arvedsen, telefon 43 26 15 40, mobil 51 59 14 00, NCC Roads A/S, Råstoffer Pressekoordinator Niels Møller, telefon 39 10 35 77, NCC