NCC køber grund af Vejle Kommune

NCC har i dag købt en 36.000 kvadratmeter stor grund af Vejle Kommune. Salget sker efter, at kommunen har vurderet NCC’s forslag til et kommende boligområde med fem runde punkthuse.

NCC har købt et 36.000 kvadratmeter stort område af Vejle Kommune for at opføre cirka 235 nye boliger. NCC overtager grunden efter godkendt lokalplan, som er under udarbejdelse i samarbejde mellem Vejle Kommune, NCC og arkitektfirmaet Arkitema. – Her er tale om NCC’s første store køb af byggeret i Jylland, hvor vi ikke tidligere selv har investeret i lejlighedsbyggeri. Vi er glade for, at Vejle Kommune har fundet vores projekt interessant og har indgået handlen med NCC, siger direktør Morten Boll, NCC Construction Danmark A/S. NCC’s projekt rummer fem lige store, runde punkthuse på hver 12 etager. Grunden ligger ned til Vejle Å, som – inden byggeriet igangsættes – formes i et mere slynget og naturligt løb, så både de kommende beboere og andre vejlensere kan få større fornøjelse at en tur langs åen. – Åbyen, som vi kalder området i vores planer for Midtbyen, vil med de høje bygninger på 10-12 etager være med til at skabe en spændende byprofil langs Sønderå. På havnen har vi høje bygninger, Den Hvide Facet i Havneparken er ved at være færdig, Hotel Australia har gennem mange år været en kendt bygning i Vejle, og nu får vi en række nye smukke boligtårne med stor arkitektonisk kvalitet i NCC's projekt, siger teknisk direktør Erik Dahl-Rasmussen, Vejle Kommune, om salget af grunden. Prisen er aftalt til 43,5 millioner kroner, hvoraf 12,3 millioner kroner er afsat til indledende byggemodning, som forståes af Vejle Kommune og blandt andet omfatter udvidelsen af åen. Vedtages lokalplanen inden årsskiftet, kan byggeriet gå i gang i foråret 2007 med etapevis færdiggørelse inden for de kommende tre til fem år. Yderligere oplysninger: Direktør Morten Boll, telefon 39 10 39 10 eller pressekoordinator Niels Møller, telefon 39 10 35 77, NCC Construction Danmark A/S. Teknisk direktør Erik Dahl-Rasmussen, telefon 76 44 50 00, Vejle Kommune.