NCC køber jord til 140 boliger i Vedbæk

Læse original

NCC har købt Henriksholm II i Vedbæk af Freja Ejendomme. Det naturskønne område kommer til at danne rammen om 140 bæredygtige familieboliger og en daginstitution.

NCC Bolig har netop købt det resterende grundstykke i Henriksholm af statens ejendomsselskab, Freja. Området består af godt 60.000 kuperede kvadratmeter, med fredskov, sø og slette, og NCC planlægger at udvikle ca. 20,000 kvm rækkehuse og lejligheder i det attraktive Vedbæk.

”Vi er glade for, at NCC har skrevet under på at udvikle den sidste del af den gamle forsvarskommando til et nyt spændende boligområde. NCC har store ambitioner med projektet, og vi glæder os til at følge arbejdet fra sidelinjen”, siger Karen Mosbech, direktør i Freja Ejendomme.

”Henriksholm er præcis den type område som NCC er gode til at udvikle”, siger Torben Modvig, adm. direktør i NCC Bolig. ”Arealet har mange landskabsmæssige kvaliteter, og vi arbejder på en helhedsplan der sikrer, at disse kvaliteter videreføres i boligprojektet.”

Aftalen betyder et farvel til den gamle ottetalsbygning, som husede Forsvarskommandoen under Den Kolde Krig. Men en del af det gamle terræn bevares til glæde for beboere og borgere i Vedbæk.

Det forventes at den første del af projektet sættes til salg i 2016, og at de første beboere flytter ind i 2018. Hele Henriksholm forventes at være færdigudbygget i 2020.

For yderligere information kontakt venligst:

Dorte Andersen, Kommunikationschef, NCC Bolig, tlf.: 41 70 45 07, e-mail: dta@ncc.dk

Du kan læse mere på www.nccbolig.dk

OM NCC. Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 45,5 mia. kr. og 18.000 medarbejdere i 2014. NCC-aktien er noteret på NASDAQ OMX Stockholm.

NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Housing. I 2014 havde NCC i Danmark en omsætning på 6,2 mia. DKK og cirka 2.100 ansatte.

Tags: