NCC køber jord til 180 nye boliger i Ørestad

Læse original

NCC har købt et større antal byggeretter i Arenakvarteret.

København vokser med ca. 1.000 nye indbyggere om måneden, og det giver et stort behov for nye boliger. NCC bidrager til løsningen ved at købe et stort antal byggeretter i Arenakvarteret i Ørestad. Her planlægges 56 nye rækkehuse og ca. 120 lejligheder, der får det fredede Amager Fælled naturområde som nærmeste nabo.

De mange familieboliger bliver en del af en helt ny bydel med multiarenaen Royal Arena, skøjtehal, ny skole og daginstitution samt metro inden for gå-afstand.

’Arenakvarteret rummer mange bymæssige kvaliteter’, siger Torben Modvig, adm. direktør i NCC Bolig, ’og vi glæder os til at præsentere de funktionelle familieboliger – Fælledhusene, der har naturen som nabo, skolen lige om hjørnet og byen bare 10 minutter væk. Det tror vi på er vigtige forudsætninger for et godt familieliv i København’.

For yderligere information kontakt venligst:

Dorte Andersen, Kommunikationschef, NCC Bolig, tlf.: 45 41 70 45 07, e-mail: dta@ncc.dk

Du kan læse mere på www.nccbolig.dk

OM NCC. Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 47,6 mia. kr. og 18.500 medarbejdere i 2013. NCC-aktien er noteret på NASDAQ OMX Stockholm.

NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Housing. I 2013 havde NCC i Danmark en omsætning på 4,9 mia. DKK og cirka 2.200 ansatte.

Tags: