NCC overdrager nøglerne til Københavns nye markedsplads

Fredag den 2. september åbner TorvehallerneKBH på Israels Plads i København. NCC Construction kan tilfreds se tilbage på 505 dages byggeri af københavnernes nye kulinariske spisekammer uden en eneste arbejdsulykke.

Når overborgmester Frank Jensen i morgen kl. 10.47 klipper snoren og indvier TorvehallerneKBH, går et stort ønske blandt københavnerne endelig i opfyldelse: en ny markedsplads for fødevarer midt i byen.

Det er 53 år siden Grønttorvet lukkede ned på pladsen, og det nuværende projekt har været i støbeskeen siden 1997. Nu åbner så to store overdækkede haller med højt til loftet og et udendørs marked med både skiftende og faste stadeholdere – i alt 2400 m2 markedsplads med fødevarer fra Danmark, Skåne, Færøerne og Grønland.

NCC Construction har været hovedentreprenør på byggeriet, der startede i marts 2010, og kan med stor tilfredshed aflevere nøglerne til bygherren Jeudan A/S uden at pladsen har oplevet arbejdsulykker i byggeriets 505 dage. Hele byggeriet har været kørt som partnering.

TorvehallerneKBH er tegnet af Hans Peter Hagens og Arkitekturværkstedet og AI Gruppen har været ingeniører med ansvar for konstruktion og installation.

Indvielsen af TorvehallerneKBH sker fredag d. 2. september kl. 10.30. Se mere i det vedhæftede program.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Jesper Andersen, pressekonsulent, NCC Construction A/S, telefon 41 70 44 91

NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Housing.
I 2010 havde NCC i Danmark en omsætning på knapt 6 mia. SEK og cirka 2 200 ansatte. NCC Construction Danmark bygger boliger, kontor, veje, anlæg og øvrig infrastruktur i Danmark.

Tags: