NCC overtager Odense Syd Miljøcenter

Under det nye navn NCC Recycling Odense Syd ser NCC Roads A/S frem til at forsætte det gode samarbejde.

Med virkning fra 1. juni overtager NCC Roads Odense Syd Miljøcenter, der gennem flere år har været nabo til NCC Roads’ asfaltfabrik på Energivej i Odense. Med overtagelsen skifter Odense Syd Miljøcenter navn til NCC Recycling Odense Syd.

”Overtagelsen er en del af vores opkøbstrategi, hvor vi ønsker at positionere os endnu stærkere i markedet med flere genbrugsterminaler under brandet NCC Recycling. NCC Recycling Odense Syd giver os desuden mulighed for selv at producere større mængder råstoffer, der direkte kan finde anvendelse i vores egenproduktion,” udtaler områdechef i NCC Roads Johnny Hansen, der byder såvel nye som eksisterende kunder velkommen.

Odense Syd Miljøcenters tidligere ejer Steen Jensen, der har startet og opbygget genbrugsterminalen, forsætter som daglig leder for aktiviteten på NCC Recycling Odense Syd.

”Vi havde i forvejen et rigtig godt samarbejde med NCC Roads, og jeg ser derfor frem til at få mulighed for at være med til at udvikle pladsen til at omfatte et endnu bredere produktsortiment inden for recycling af genanvendelige materialer,” siger Steen Jensen.

Facts om NCC Recycling Odense SydNCC Recycling Odense Syd er en professionel genbrugsplads til erhvervsfolk. Den 40.000 kvadratmeter store plads er beliggende centralt på Fyn og lige ud til Motorvejen i Odense, afkørsel 50.Pladsen modtager mange forskellige former for affald til sortering og genbrug og tager ansvaret for en miljørigtig håndtering af affaldet.

Brandbart affald, beton/tegl og returtræ er de typer, man håndterer de største mængder af. Yderligere modtager pladsen forurenet jord fra gadeopfej.Alle læs bliver indvejet på kongeligt verificeret vægt, og pladsen indrapporterer til de statslige instanser med de oplysninger, de skal bruge, for registrering af affald.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Johnny Hansen, områdechef, NCC Roads A/S, telefon 65 97 32 63

NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Bolig. I 2011 havde NCC i Danmark en omsætning på knapt 6 mia. SEK og cirka 2.200 ansatte. NCC Roads kerneforretning er produktion af tilslag og asfalt samt asfaltbelægninger og vejservice.

Tags: