• NCC/

NCC Property Development udnævner Marius Møller til administrerende direktør i Danmark

Marius Møller er udnævnt til administrerende direktør med ansvar for NCC Property Development i Danmark og tiltræder stillingen den 1. oktober 2012.

Marius har været ansat i NCC Property Development i Danmark i 16 år, senest som direktør for Region Øst. Marius har betydelig erfaring inden for kommerciel udvikling af fast ejendom gennem sit arbejde med en lang række udviklingsprojekter i Københavnsområdet.

Derudover har Marius flere års erfaring med projektudvikling fra sin tidligere ansættelse i Rasmussen & Schiøtz’ tyske datterselskab, R & S Baugesellschaft, hvor han har arbejdet med både erhvervs- og boligprojekter i Tyskland.

Marius vil efter sin tiltrædelse referere til Joachim Hallengren, der er øverste chef for NCC Property Development, og vil desuden indgå i forretningsområdets ledelse.

"Det føles naturligt at udnævne Marius Møller til denne nøgleposition, da han både er godt forankret i branchen, såvel som internt i virksomheden", siger Joachim Hallengren. "Jeg er glad for, at Marius har accepteret udfordringen med at styre og videreudvikle forretningen på det krævende danske marked."

Marius afløser Nikolaj Hertel, der går på pension efter 22 år i stillingen som administrerende direktør for NCC Property Development i Danmark. Nikolaj vil fortsætte med at arbejde direkte for Joachim Hallengren som Senior Advisor inden for forretningsområdet NCC Property Development.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Joachim Hallengren, President, NCC Property Development. Telefon +46 (0)70 643 95 68

Marius Møller, Direktør Region Øst, NCC Property Development Denmark. Telefon +45 24 88 73 73

Annette Kaunitz, SVP Marketing & Communication, NCC Property Development. Telefon
+46 (0)70-390 337

NCC’s pressekontakt i Sverige +46 (0)8 585 52246, e-mail press@ncc.se

Alle NCC’s børsmeddelelser er tilgængelige på www.ncc.se/press

NCC AB er et af de førende entreprenør- og ejendomsudviklingsselskaber i Norden. NCC koncernen havde i 2011 en omsætning på ca. 53 mia. SEK og 17.500 ansatte. NCC Property Development udvikler og sælger kommercielle ejendomme på udvalgte vækstmarkeder i Norden, Baltikum og St. Petersborg.

Tags: