NCC sælger kontorprojekt i Aarhus til PensionDanmark

Læse original

NCC sælger kontorprojektet Frederiks Plads Company House i det centrale Aarhus til PensionDanmark for ca. 175 mio. kr.

Frederiks Plads Company House består af ca. 4.700 kvadratmeter udlejningskapacitet og er udviklet efter NCC’s attraktive Company House-koncept med blandt andet fælles servicetilbud.

– Vi er glade for at overtage denne erhvervsejendom. Med en solid ankerlejer på en lang lejekontrakt forventer vi, at investeringen vil give medlemmerne gode afkast mange år frem,” siger adm. direktør Torben Möger Pedersen, PensionDanmark.

Handlen gennemføres som et selskabssalg med en underliggende ejendomsværdi på ca. 175 mio. kr. Ejendommens udlejningsgrad er 85 procent, og NCC yder fem års udlejningsgaranti for uudlejede arealer i forbindelse med salget.

Salget påvirker resultatet positivt for fjerde kvartal 2018 for forretningsområdet NCC Property Development.

– Frederiks Plads er et godt eksempel på, hvordan vi har været aktivt involveret i udviklingen af et helt nyt attraktivt område i Aarhus. Frederiks Plads Company House er et kontorprojekt med et stærkt serviceudbud, der giver værdi for bymiljøet og for lejere og investorer, siger Ole Faurby, adm. direktør NCC Property Development Danmark.

NCC har udviklet flere projekter i Aarhus. Nuværende projekt er første fase i Frederiks Plads, og NCC har yderligere ca. 15.000 kvadratmeter byggeret til at udvikle i området.

Frederiks Plads Company House Company House forventes at blive miljøcertificeret i henhold til det internationale system DGNB niveau guld. NCC har som mål at minimere miljøpåvirkningen og bidrage med værdi for både kunder og samfundet med miljøcertificerede bygninger, attraktive arbejdspladser og inkluderende bymiljøer.

For yderligere information kontakt venligst:

Ole Faurby, adm. direktør NCC Property Development Danmark, +45 248 878 29, ofu@ncc.dk

Ina Bjerregaard, Pressechef, NCC Danmark, +45 20 65 21 14, inabje@ncc.dk

NCC´s pressetelefon +45 41 70 49 09 samt NCC:s Mediabank

For yderligere information kontakt venligst:

Ole Faurby, adm. direktør, NCC Property Development Danmark, telefon 45 2488 7829

OM NCC. Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 41,5 mia. kr. og 17.800 medarbejdere i 2017. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm. NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Building, NCC Property Development, NCC Industry, NCC Infrastructure.

Tags:

Hurtige fakta

NCC er en af de førende bygge- og ejendomsudviklingsselskaber i Nordeuropa. Med Norden som vores hjemmemarked og med fokus på bæredygtige løsninger er vi til stede i hele værdikæden: Vi udvikler og bygger bæredygtige boliger og erhvervsejendomme, vi udfører anlægsarbejde, opfører industrielt byggeri og offentligt byggeri samt anlægger veje og anden infrastruktur. Udviklingen af erhvervsejendomme sker i tæt samarbejde med vores kunder. Sammen skaber vi inspirerende, bæredygtige og skræddersyede arbejdsmiljøer, som understøtter og styrker vores kunders forretning. Til vores investorer kan vi tilbyde langsigtede, bæredygtige investeringer med et sikkert og stabilt afkast over tid.
Tweet dette