• NCC/

NCC sælger kontorprojekt i Gladsaxe til PensionDanmark for DKK 306 mio.

Læse original

NCC Property Development sælger miljøcertificeret kontorprojekt i Gladsaxe til PensionDanmark for DKK 306 millioner. Projektet omfatter 15.400 m2 kontorhus, opført efter Company House-konceptet, dvs. som et moderne kontorhus med fælles faciliteter for flere lejere.

Gladsaxe Company House er på nuværende tidspunkt 70 % udlejet til NCC Construction Danmark, og NCC Property Development har ansvaret for udlejningen af det resterende areal.

Efterspørgslen efter miljørigtige kontorer med godt indeklima samt lave drifts- og vedligeholdelsesudgifter er stigende, og projektet bygges med høje ambitioner om at minimere miljøpåvirkningen. Ejendommen vil blive klassificeret efter certificeringssystemet DGNB på højeste niveau, Guld.

-          Det bliver en velbeliggende, miljøvenlig og fleksibel ejendom. Det er karakteristika, der stemmer fint overens med vores ekspansion på ejendomsområdet, som skal bidrage til et godt og stabilt afkast til vores medlemmer. Vi har tidligere investeret i Copenhagen Port Company House og synes, at Company House-konceptet stemmer godt overens med vores investeringsprofil, siger Torben Möger Pedersen, adm. direktør i PensionDanmark.

Gladsaxe Company House bliver det 15. i rækken udviklet af NCC Property Development og indrettes med fælles faciliteter for lejerne, herunder fælles foyer, kantine, fitness center og mødecenter.

-          Trenden på kontormarkedet går i stigende grad i retning af at dele faciliteter og dermed opnå flere og bedre faciliteter end i et konventionelt kontorhus til samme leje. At dele faciliteter er også en trend, der lægger sig helt naturligt op ad at bo i et miljøcertificeret hus og værne om de ressourcer, vi har. Samtidig giver et Company House større fleksibilitet i forhold til eventuelt senere at udvide sit lejemål og stadig blive i kendte rammer, siger Marius Møller, adm. direktør, NCC Property Development A/S.

Byggeriet af Gladsaxe Company House igangsættes nu og bliver udført af NCC Construction Danmark A/S. Projektet skal stå klar til indflytning i februar 2015. PensionDanmark overtager projektet den 15. januar 2015.

Kontorprojektet, som får navnet Gladsaxe Company House, bliver det første nybyggeri i området, der tidligere husede British American Tobaccos danske hovedkontor, House of Prince, og produktionsfaciliteter i Gladsaxe. Hele området skal efter planen omdannes til et nyt byområde med op til 120.000 m2 erhverv og bolig.

For yderligere information kontakt :

Marius Møller, administrerende direktør, NCC Property Development A/S telefon +45 2488 7373

Michael Carlsen, pressechef, PensionDanmark, telefon +45 2949 4685

Tags: