NCC skal bygge nyt statsfængsel

NCC har i skarp konkurrence med fire andre entreprenørselskaber vundet råhusentreprisen på at bygge det nye Statsfængslet Østjylland ved Horsens. NCC og Direktoratet for Kriminalforsorgen har i dag indgået aftale om, at NCC opfører råhu-set til det nye 27.500 kvadratmeter store Statsfængslet Østjylland på Enner Mark ved Horsens. Ordren til NCC er på 134 millioner kroner. Byggeriet går i gang snarest. NCC’s arbejde af-sluttes ved udgangen af 2005 og fængslet ventes helt færdigt til april 2006 med ibrugtagning 1. august samme år. ”Her er tale om en stor, statslig investering og et byggeri som bliver kendt og omtalt i Dan-mark i mange år. NCC er netop ved at færdiggøre byggeriet af Danish Crowns kæmpe slagteri i Horsens og jeg glæder mig over, at NCC med denne ordre stadig er meget synlig i byen,” siger koncerndirektør Hans Gade Kock, der har ansvaret for NCC Construction Danmark A/S’ byggeaktiviteter i Jylland og på Fyn. NCC vil i gennemsnit beskæftige 70 medarbejdere med at opføre det nye fængsel, der opdeles i ni selvstændige sektioner. Opførelsen af det nye statsfængsel har været i gang siden maj 2003. Blandt andet står den seks meter høje og 1.500 meter lange mur, som omgiver fængslet, klar. Når fængslet er klar til brug, skal det afløse Horsens Statsfængsel.