NCC skal renovere og ombygge 138 lejligheder

Læse original

Entreprenøren NCC har indgået aftale med den almene boligorganisation Alabu Bolig i Aalborg om at renovere, sammen- og ombygge 138 lejligheder.

NCC og Alabu Bolig har indgået kontrakt om at renovere, sammen- og ombygge 138 lejligheder, der skal blive til 117 lejligheder. Bebyggelsen i det aalborgensiske Grønlænderkvarter består af fire fritstående boligblokke i tre etager samt kælder.

Der er tale om en gennemgribende renovering. Den omfatter ny tagbeklædning, nye vinduer og døre i facade, nye altaner, efterisolering af facade, ligesom der vil ske en indvendig totalrenovering. Boligerne gøres mere tilgængelige og nogle sammenlægges. Desuden bliver der etableret indvendige elevatorer. Der etableres nyt bad, ventilationsanlæg og delvis nye installationer. Beboerne bliver genhuset i byggeperioden.

”Beboerne vil i sidste ende få mere moderne, tilgængelige og sunde lejligheder med et lavere energiforbrug. Det er et godt udgangspunkt for en bedre hverdag og et trygt og rart sted at bo,” siger Frank Bo Lassen, områdechef i NCC Danmark.

Stor andel af lokal arbejdskraft
Hovedentreprisen vil blive udført af NCC’s egne håndværkere og lokale fagentreprenører. Når byggeriet er på sit højeste vil der være behov for 50-70 håndværkere, hvoraf ca. 10 procent vil være lærlinge. Der er klare fordele ved at kunne benytte sig af lokal arbejdskraft:

”Vi har stor tradition for at anvende lokal arbejdskraft, fordi vi ved, hvor vigtigt det er, at alle på byggepladsen kan vise hensyn til naboerne, så renoveringen foregår sikkert og trygt. Det er helt afgørende for os, ” siger Frank Bo Lassen.

Renoveringen begyndte den 15. august og forventes færdig oktober 2019.

Fakta om renoveringen af Peter Freuchens Vej 1-39 i Aalborg

• Bygherre: Alabu Bolig

• Bygherrerådgiver: Arkitektfirmaet NORD

• Arkitekt: Arkitektfirmaet NORD

• Ingeniør: MOE Rådgivende Entreprenører

• Landskabsarkitekt: Rosseels Tegnestue-Landskabsarkitekt MDL

• Hovedentreprenør: NCC Danmark

• Kontrakt: 92 mio. kr.

Tine Heide, Kommunikationspartner, NCC Danmark, telefon 91 37 39 44

OM NCC. Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 41,6 mia. kr. og 16.500 medarbejdere i 2016. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm. NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Building, NCC Property Development, NCC Industry, NCC Infrastructure.

Tags: