• NCC/

NCC udlejer til Projectum og Crayon og melder udsolgt i Danmarks første platinhus

Læse original

NCC har udlejet hhv. 2.300 kvm og 900 kvm til it-firmaerne Crayon og Projectum i Gladsaxe Company House. Dermed kan NCC, knap et år efter byggeriet stod færdigt, melde om fuldt hus i det 15.000 kvm store kontorhus.

Det fuldt udlejede Company House ® har, som den første kontorbygning i Danmark, opnået topkarakteren Platin i certificeringsordningen DGNB, og dermed repræsenterer huset det ypperste inden for bæredygtigt kontorbyggeri i Danmark.

Projectum flytter ind i det bæredygtige hus til maj, og virksomhedens medarbejdere kommer til at nyde godt af den gode beliggenhed og ikke mindst de fordele, der følger med at bo i Danmarks mest bæredygtige kontorhus. Projectum har da også store forventninger til det nye kontor.

”Det giver god mening for en organisation af vores størrelse at flytte ind i et Company House, hvor vi får flere og bedre faciliteter, end vi ellers ville have mulighed for. Det har selvfølgelig også stor betydning, at vi kan tilbyde vores medarbejdere en certificeret arbejdsplads, hvor indeklima og luftkvalitet er i top, hvor der er motionsfaciliteter og sund kantinemad”, udtaler Carsten S. Nilsson, CFO og partner i Projectum A/S.

Crayon flytter først ind i Gladsaxe Company House til september, og også her er forventningerne store.

”Crayon er i stor vækst og forventer at øge antallet af medarbejdere de næste par år. Det var vigtigt for os at finde en central beliggende lokation med gode trafikale forhold, hvor vi både kan ’have vokseværk’, og hvor faciliteterne lever op til medarbejdernes forventninger til en nutidig arbejdsplads. siger Bjarne Riis, CEO hos Crayon A/S.

Bjarne Riis uddyber, at fordelene ved at bo i et bæredygtigt hus naturligvis har spillet ind, og fremhæver tillige konferencefaciliteter og mulighed for at holde kunde- og leverandørseminarer som vigtigt for Crayon. ”Alt dette lever Gladsaxe Company House op til, og vi glæder os så meget til at flytte ind”, slutter Bjarne Riis, CEO hos Crayon A/S

DGNB er en af verdens førende standarder, når det gælder bygningers bæredygtighed. Det højeste niveau for certificering er Platin, som tildeles ejendomme, hvor både den miljømæssige, den økonomiske og ikke mindst den sociale bæredygtighed er i top.

”I det forløbne år i Gladsaxe Company House har vi selv mærket, hvad det betyder at arbejde i et bæredygtighedscertificeret hus af denne kaliber. Vi udvikler kun certificeret kontorbyggeri, og jeg er sikker på, at det betyder noget for kunderne, at vi har mærket det på egen krop og kan bekræfte, at det giver værdi”, siger adm. direktør Ole Faurby, NCC Property Development, som har udviklet Gladsaxe Company House.

Ud over NCC kommer Crayon og Projectum kommer til at dele adresse med medicinalvirksomhederne Baxter og Baxalta samt tobaksvirksomheden JTI. Gladsaxe Company House er ejet af PensionDanmark.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Ole Faurby, administrerende direktør, NCC Property Development A/S,

Telefon +45 2488 7829

Om Gladsaxe Company House

• 15.400 kvm Company House® på hjørnet af Tobaksvejen og Gladsaxe Ringvej

• Miljøcertificeret med DGNB Platin

• Gladsaxe Company House er den første bygning herhjemme til at opnå Platin-certificering.

• Gladsaxe Company House bliver om nogle år nærmeste nabo til letbanen, der kommer til at følge Ring 3 uden om København

• Gladsaxe Company House er købt af PensionDanmark

• Opført af NCC Construction Danmark A/S

• Udviklet af NCC Property Development A/S

• Tegnet af Vilhelm Lauritzen Arkitekter

• Opført 2015

For yderligere information kontakt venligst:

Ole Faurby, administrerende direktør, NCC Property Development, telefon +45 2488 7829

OM NCC. Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 45,5 mia. kr. og 18.000 medarbejdere i 2014. NCC-aktien er noteret på NASDAQ OMX Stockholm.

NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Housing. I 2014 havde NCC i Danmark en omsætning på 6,2 mia. DKK og cirka 2.100 ansatte.

Tags:

Hurtige fakta

NCC er en af de førende bygge- og ejendomsudviklingsselskaber i Nordeuropa. Med Norden som vores hjemmemarked og med fokus på bæredygtige løsninger er vi til stede i hele værdikæden: Vi udvikler og bygger bæredygtige boliger og erhvervsejendomme, vi udfører anlægsarbejde, opfører industrielt byggeri og offentligt byggeri samt anlægger veje og anden infrastruktur. Udviklingen af erhvervsejendomme sker i tæt samarbejde med vores kunder. Sammen skaber vi inspirerende, bæredygtige og skræddersyede arbejdsmiljøer, som understøtter og styrker vores kunders forretning. Til vores investorer kan vi tilbyde langsigtede, bæredygtige investeringer med et sikkert og stabilt afkast over tid.
Tweet dette