NCC vinder renovering af 144 boliger i Aalborg for ALABU BOLIG

Læse original

Boligerne fra 1968 i bebyggelsen afdeling 18 skal renoveres fra inderst til yderst. Ordren er på 117 mio. kr. ekskl. moms.

NCC fortsætter det gode samarbejde med boligselskabet ALABU BOLIG i Aalborg med endnu en renoveringsopgave. Denne gang er det 144 boliger på Umanakvej og Ivigtutvej, som skal renoveres. Sagen er vundet i totalentreprise, hvor NCC var i direkte konkurrence med 4 andre teams.

”Vi glæder os til igen at samarbejde med ALABU BOLIG om en renoveringsopgave. Senest var det afdeling 10, vi renoverede. Vi kender hinanden godt, og jeg ser frem til, at vi igen kan levere et godt stykke arbejde til glæde for beboerne og foreningen,” siger områdechef Frank Bo Lassen fra NCC i Nordjylland.

Samlet over 12.000 kvadratmeter

Renoveringen, der bliver støttet af Landsbyggefonden, omfatter stort set alt, hvad der kan fornys. Der er tale om nyt tag, ny klimaskærm udvendigt, nye vinduer, nye badeværelser, nye køkkener, nye gulve og nye installationer. De udvendige kloakker fornyes, spildevand og regnvand bliver separeret, således der bliver taget hensyn til miljøet. Eksisterende altaner opdateres med nye beklædninger, og gående skydevinduer bliver eftergået, så de fungerer som nye.

Desuden får otte af de 24 opgange elevator for at forbedre tilgængeligheden. Det samlede boligareal udgør 12.240 kvadratmeter, og projektet er planlagt sammen med bygherrerådgivere fra D.A.I. A/S.

NCC skal i samarbejde med Arkitektfirmaet Kjæhr & Richter, ingeniørfirmaet EKJ og landskabsarkitekter Arkplan udføre opgaven i totalentreprise.

”Vi har gode erfaringer med NCC, og vi ser frem til, at de igen kan levere en flot renovering. Boligerne trænger gevaldigt til at blive opdateret til dagens boligstandarder, og beboerne glæder sig til at få moderne boliger, siger Thomas Jung Pedersen, der er projektleder hos ALABU BOLIG.

Arbejdet foregår løbende, mens der er beboere i området, så håndværkerne kommer til at tage hensyn til alle, så de ikke oplever for mange gener under arbejdet.

NCC har på landsplan meget stærke kompetencer inden for renovering, og er i gang med flere store renoveringer som for eksempel 500 gårdhavehuse i Albertslund og i København bygningen på Strandgade 7, der om- og udbygges fra kontorhus til hotel, ligesom NCC tidligere har renoveret det gamle Overformynderiet og både i Jylland og på Sjælland har renoveret flere skoler.

Byggeriet begynder i august 2021 og forventes afsluttet i april 2023. Ordren er på 117 mio. DKK og bogføres i 2 kvartal i 2021 under forretningsområde Building Nordics.

For yderligere information kontakt venligst:

Carl Johan Corneliussen, pressechef, tlf.: 26152127, E-mail: carcor@ncc.dk

NCC´s pressetelefon +45 41 70 49 09 samt NCC:s Mediabank

Om NCC. NCC er en af de førende entreprenørvirksomheder i Norden. Med udgangspunkt i sin ekspertise inden for ledelse af komplekse byggeprocesser, bidrager NCC positivt inden for det byggede miljø for både kunder og samfund. Vores forretning omfatter udvikling af erhvervsejendomme, bygge- og infrastrukturprojekter, samt asfalt og råstofudvinding. I 2020 havde NCC en omsætning på ca. 38 mia. DKK. og 14.500 ansatte. NCC’s aktier er noteret på Nasdaq Stockholm.