Ny CFO i NCC Property Development Danmark A/S

Læse original

Claus Asger Olsen er ansat som CFO i NCC Property Development. Han er en del af selskabets direktion og medlem af det fem mand store Management Team.

Claus Asger Olsen kommer fra en stilling som afdelingsdirektør i DEAS A/S og har før det arbejdet i finanssektoren; mere specifikt i pensionsselskaberne PenSam og AP Pension.

NCC Property Development udvikler individuelt tilpassede erhvervsejendomme til kontor-, detail- og logistikformål, og Claus Asger Olsens rolle er at bidrage til virksomhedens ambitiøse vækstplaner gennem effektiv økonomistyring.

”Min stilling hos NCC binder sløjfe på de områder, jeg har beskæftiget mig med hidtil i min karriere; nemlig ejendomme, investeringer, økonomi- og risikostyring,” forklarer Claus Asger Olsen og uddyber om sit valg af NCC: ”NCC står for nogle stærke, rodfæstede værdier og arbejder efter langsigtede forretningsmål. Det giver et godt afsæt for at skabe værdi på den lange bane i samspil med mine dygtige kolleger.”

Claus Asger Olsen er født i 1964 og uddannet Cand. Polit. Privat er han gift med Stine, og sammen har de to børn; Teodor på 7 år og Valdemar på 3 år. Familien bor i Vanløse i en villa, som byder på gode muligheder for at Claus Asger Olsen kan udfordre sine håndværksmæssige talenter. I fritiden holder han af at cykle lange distancer på landevejene, og fra tid til anden forsøger han at vedligeholde sine musikalske evner på guitaren.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Louise Enghave, Kommunikationspartner, NCC Danmark, telefon 60 13 63 23

OM NCC. Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 41,6 mia. kr. og 16.500 medarbejdere i 2016. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm. NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Building, NCC Property Development, NCC Industry, NCC Infrastructure.