Ny skole bygger på tæt samarbejde

Læse original

Festlig markering af stor kontrakt for Aabybro Skole med deltagelse af elever, lærere, forældre, entreprenører, naboer, borgere og en borgmester.

Med kagemand til alle og fine taler i skolegården bliver der fredag sat underskrifter på kontrakten på den nye Aabybro Skole. Opførelsen af kommunens største folkeskole vil foregå i et tæt parløb mellem Jammerbugt Kommune, totalentreprenøren NCC og Ejendomsvirke, og det vil være første gang, at parterne kaster sig ud i den særlige samarbejdsmodel, OPS, offentlig-privat samarbejde.

”Vi er meget glade for denne spændende opgave og glæder os til det samarbejde, vi skal have med kommunen som bygherre og Ejendomsvirke over de næste 25 år. Vores udgangspunkt for samarbejdet er tillid, og det borger for et godt resultat,” siger direktør Henrik Krogh Holm, NCC Construction.

Borgmester Mogens Gade ser frem til at få opført og senere vedligeholdt en skole, der vil blive et vartegn for kommunen – en inspirerende ramme for elever og lærere og en skole, der kan indfri kravene i den nye folkeskolereform.

”Det er et stort øjeblik – at sætte sin underskrift på kontrakten på den nye skole i Aabybro – kontrakten er udtryk for forventning om et mangeårigt godt samarbejde og fælles vilje og mål mellem Jammerbugt Kommune og NCC Construction og Ejendomsvirke,” siger borgmesteren.

Den særlige samarbejdsmodel OPS er kendetegnet ved, at projektering, etablering, drift og vedligehold er samlet i én kontrakt. Det betyder blandt andet, at gode driftsmæssige løsninger kan tænkes ind fra start, og at kommunen kan få sikkerhed for et aftalt budget.

”Derved kan vi opfylde kommunens ønske om langsigtede holdbare løsninger, der kommer borgerne til gavn. Kommunen har valgt en flot arkitektonisk løsning, og vi kan som totalentreprenør forsikre, at projektet er både bygbart og kan holde på lang sigt,” siger Henrik Krogh Holm.

Byggeriet af skolen forventes at gå i gang i november i år og skal være afsluttet i juni 2016, så elever og lærere kan tage den nye skole i brug efter sommerferien. Aabybro Skole er det største og dyreste anlægsprojekt i kommunen nogen sinde med en samlet anlægssum på 160 mio. kr.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Henrik Krogh Holm, direktør, NCC Construction, telefon 24 88 71 71

Ghita Borring, Kommunikations- og marketingchef, NCC Construction, telefon 41 70 44 40

Lone Engberg, Projektleder Jammerbugt Kommune, telefon 41 91 29 15

OM NCC. Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 47,6 mia. kr. og 18.500 medarbejdere i 2013. NCC-aktien er noteret på NASDAQ OMX Stockholm.

Tags: