Økonomidirektør fylder 40 år

Til navneredaktionen: Koncerndirektør Henrik Tyge Krabbe fylder 40 år den 13. januar.

Henrik Tyge Krabbe, Allerød, koncerndirektør med ansvar for økonomi og indkøb i NCC Construction Danmark A/S, fylder 40 år den 13. januar. Henrik T. Krabbe kom til NCC i 1993, hvor han blev ansat som økonomichef i det daværende R&S Holding. Da NCC i 1996 overtog Rasmussen & Schiøtz blev Henrik T. Krabbe økonomichef for NCC Rasmussen & Schiøtz. I 2001 blev han udnævnt til koncerndirektør i NCC Construction Danmark A/S. Under Henrik T. Krabbes ledelse har NCC Construction Danmark sammenlagt alle økonomirelaterede opgaver til én fælles funktion samt udviklet og integreret et nyt sags- og økonomisystem. Senest har NCC Construction Danmark A/S indført ‘scanning work flow’ og effektiviseret fakturabehandlingen. På indkøbsområdet har NCC ændret indkøbsmønster og opnået væsentlige besparelser og produktivitetsforbedringer gennem koordineret indkøb med strategiske alliancer og indkøbsaftaler med få, udvalgte leverandører indenfor en lang række varegrupper. Henrik T. Krabbe er uddannet matematisk student fra Borupgårds Amts Gymnasium og HA samt cand.merc.aud. fra Handelshøjskolen i København. Henrik T. Krabbe har inden han kom til NCC arbejdet som revisor hos Christiansen & Engelbrechtsen og med regnskaber samt virksomhedsopkøb hos DISA. Han er desuden medejer af og i bestyrelsen for den familieejede automatiseringsvirksomhed AVN-gruppen Henrik T. Krabbe er gift med Hanne. De bor i Allerød sammen med deres fem sammenbragte børn Sofie, Jonas, Nikoline, Sebastian og Mathias. Yderligere oplysninger: Adm. direktør Søren Ulslev, telefon 39 10 39 10 eller pressekoordinator Niels Møller, telefon 39 10 35 77, NCC Construction Danmark A/S.