Pensionskasser flytter sammen på Frederiksberg

Tre pensionskasser har netop indgået aftale om at flytte ind i Flintholm Company House, der sidste år blev solgt til PKA for knap 600 mio. kr.  Nu er fire lejere således klar til indflytning i sommeren 2012.

NCC Property Development har indgået aftale med 3 pensionskasser om at flytte til Flintholm Company House på Frederiksberg. De tre lejere, DIP (Danske Civil- og Akademiingeniørers Pensionskasse), JØP (Juristernes og Økonomernes Pensionskasse) og Lægernes Pensionskasse, flytter ind 1. juli 2012 i det 29.000 kvm. store byggeri. Ud over de tre pensionskasser flytter Dan-Ejendomme også med til Frederiksberg, og mere end halvdelen af kontorlokalerne er således allerede lejet ud.

- Det er spændende at få netop de tre pensionskasser ind i huset som lejere. De kommer alle fra adresser i det centrale København, og de vil utvivlsomt opleve en stor lettelse, når de kommer væk fra trafik- og parkeringsudfordringerne i byen. Placeringen ved Flintholm Station giver de kommende medarbejdere optimale muligheder i forhold til at benytte offentlig transport og det spiller rigtig godt sammen med husets miljøcertificering, udtaler Marius Møller, direktør i NCC Property Development, som har udviklet projektet.

Søren Kolbye Sørensen, direktør, DIP, supplerer:

- Flintholm Company House er et rigtig godt kontorhus, som kan tilbyde de faciliteter, vi kan ønske os af et nyt kontorhus. Vigtigst for vores beslutning om at flytte er den synergi, vi forventer at opnå ved at bo og arbejde tættere sammen. Med det nye fællesskab skaber vi en spændende arbejdsplads for de kompetente medarbejdere, vi ønsker at tiltrække og fastholde, siger Søren Kolbye Sørensen.

PKA’s ejendomschef Nikolaj Stampe er meget tilfreds med den store interesse, der bliver vist for at blive lejere i ejendommen:

- Vores formodning er blevet bekræftet: Når vi bygger i høj kvalitet og tænker miljøet ind, så er der også stor efterspørgsel, siger Nikolaj Stampe.

Byggeriet, der fejrer rejsegilde den 12. oktober 2011, er tegnet af Vilhelm Lauritzen Arkitekter, og bliver på i alt 29.000 kvm. Heriblandt butikker i byggeriets to nederste etager. Ejendommen blev solgt til PKA i 2010 for 588 mio. kr.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Marius Møller, direktør, NCC Property Development A/S, telefon 2488 7373

Søren Kolbye Sørensen, direktør, DIP, Danske Civil- og Akademiingeniørers Pensionskasse, telefon  8233 0000

Nikolaj Stampe, ejendomschef, PKA, telefon 3945 4558

NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Bolig.
I 2010 havde NCC i Danmark en omsætning på knapt 6 mia. SEK og cirka 2.200 ansatte. NCC Property Development udvikler og sælger kommercielle ejendomme på udvalgte vækstmarkeder i Norden, Baltikum og St. Petersborg.

Tags: