Rejsegilde på 38 andelsboliger

NCC opfører andelsboliger for Kuben nær Herning centrum. Torsdag den 19. januar er der rejsegilde på boligerne, som er udsolgt, endnu inden bygningerne står færdige.

NCC har opført råhusene til seks etplanshuse og to toetagers bygninger, som skal huse de første 22 af i alt 38 andelsboliger i det nye boligområde, der er ved at tage form på Farvergårdvej nær Herning centrum. – Vi har lagt tag på bygningerne og vinduerne er monteret, så nu mangler vi kun det indvendige arbejde, siger projektleder Per Kristensen, NCC Construction Danmark A/S. Torsdag den 19. januar er der rejsegilde på byggeriet, som er det håndgribelige resultat af en projektkonkurrence, byrådet udskrev i forbindelse med salget af den bynære grund. Vinderprojektet blev udarbejdet i et samarbejde mellem Kuben, Arkitema, Carl Bro og NCC. Et team, som har stået bag flere attraktive boligprojekter i Jylland - senest andelsboligprojektet Sct. Pouls Have i Holstebro. Anden etape af byggeriet i Herning omfatter yderligere to blokke i to etager med i alt 16 boliger. Etplanshusene og stueetagen i toetagershusene opføres i gule mursten, som arkitektonisk harmonerer med de omkringliggende parcelhuse. Førstesalen beklædes udvendigt med zinkplader, der med tiden vil få et gråpatineret udtryk. – Det bliver et utrolig flot boligbyggeri - sammen med de store vinduespartier skaber zinkpladerne en flot kontrast til de gule facader. Boligerne er helt udsolgt - køberne er primært de ”unge” seniorer over 55, som flytter ind til byen fra oplandet. De får en nem, ny og moderne bolig tæt ved indkøb og kulturtilbud, siger projektleder Leif Nielsen, Kuben. De moderne andelsboliger bliver rummelige og lyse, og de får alle adgang til terrasse, altan eller gårdhave. Størrelserne varierer fra 91 til 114 kvadratmeter fordelt på trerums- og firerumsboliger. Alle boligerne får desuden mulighed for at tilslutte en brændeovn. I N V I T A T I O N Redaktionen indbydes til at deltage i rejsegildet torsdag den 19. januar 2006 klokken 14.00 på byggepladsen ved Farvergårdvej i Herning. F A K T A om Chr. X’s Have i Herning: Adresse: Ved Farvergårdvej, 7400 Herning Bygherre: Andelsboligforeningen Chr. X’s Have Totalentreprenør: NCC Construction Danmark A/S Kontraktsum: 22 mio. kr. Projektudvikling og bygherrerådgiver: Kuben Byg A/S Arkitekt: Arkitema K/S Rådgivende ingeniør: Carl Bro Grundareal: 6.600 kvadratmeter Samlet byggeri: 3.560 kvadratmeter (begge etaper) Byggeperiode: Juni 2005 til oktober 2006 (begge etaper) Yderligere oplysninger: Projektleder Per Kristensen, tlf. 60 23 75 61, pressekoordinator Niels Møller, tlf. 39 10 35 77, NCC Construction Danmark A/S. Projektleder Leif Nielsen, tlf. 79 38 13 65, Kuben Byg A/S.