Rejsegilde på butiks- og boligbyggeri

1.100 kvadratmeter boliger og butiksareal, som NCC opfører i tæt samarbejde med Arrild Ejendomme, er klar til rejsegilde 22. august.

NCC og bygherren Arrild Ejendomme har skabt et vellykket partneringsamarbejde om opførelsen af butikslokaler og bynære lejligheder på den mest centrale grund i Otterup i krydset mellem Søndergade og Jernbanegade. NCC er nu nået så langt med byggeriet, som skal huse en filial af Fionia Bank og Intersport samt seks lejligheder, at der kan holdes rejsegilde mandag den 22. august - blandt andet med deltagelse af borgmester Bent Dyssemark, Otterup. - Vi er meget tilfredse med samarbejdet med NCC. De overholder tidsplanen til punkt og prikke, og alle udfordringer bliver løst i fællesskab med os og de kommende brugere af ejendommen, siger projektleder Christian Hodal, Arrild Ejendomme. Partnering er en struktureret samarbejdsform, hvor bygherre, rådgivere, arkitekt og entreprenør i fællesskab løser byggeopgaven. Partnering er baseret på et tillidsfuldt samarbejde, hvor alle spiller med åbne kort, og hvor alles fagkundskaber supplerer hinanden gennem hele byggeprocessen. Den to etager høje ejendom opføres på en forholdsvis lille byggegrund i byens mest trafikerede vejkryds. - Vi har haft afskærmninger på vejen under dele af byggeriet, men vi har samarbejdet med kommunen om at lede trafikken uden om for at undgå trafikale problemer. Råhuset er nu færdigt, så de store elementleverencer er overstået. Nu arbejder vi på tagkonstruktionen og føringsvejene til installationerne, fortæller NCC’s projektleder Sten Haudrum. Bygningen opføres i betonelementer med mokkafarvede facadetegl, betontagsten og vinduesrammer i træ og aluminium. Arkitekturen bliver stilfuld, enkel og harmonisk, så den passer til de omkringstående huse. INVITATION: Redaktionen indbydes til at deltage i rejsegildet mandag den 22. august klokken 14 på byggepladsen i krydset mellem Søndergade og Jernbanegade, 5450 Otterup FAKTA om bolig- og butiksbyggeri i Otterup: Beliggenhed: Krydset mellem Søndergade og Jernbanegade, 5450 Otterup Bygherre: Arrild Ejendomme A/S Totalentreprenør: NCC Construction Danmark A/S Kontraktsum: 11 mio. kr. Arkitekt: Tegnestuen Lillebælt ApS Samlet byggeri: 1.120 kvadratmeter Byggeperiode: Juni 2005 - november 2005 Yderligere oplysninger: Projektleder Sten Haudrum, tlf. 24 88 79 19, pressekoordinator Niels Møller, tlf. 39 10 35 77, NCC Construction Danmark A/S. Christian Hodal, tlf. 20 15 15 40, Arrild Ejendomme A/S.