Rejsegilde på markant boligbyggeri til ældre og familier

Præcis otte måneder efter byggestart holdes nu rejsegilde på det markante ældre- og familieboligbyggeri ved Norgesvej og Islandsvej, som opføres af NCC i totalentreprise for AAB i Kolding. Byggeriet skrider fuldstændig planmæssigt frem, og de i alt 51 boliger med tilhørende servicecenter kan tages i brug umiddelbart efter sommerferien 2005.   "Med byggeriet kan vi hjælpe Kolding Kommune med at dække et stigende behov for ældreboliger, og vi kan endvidere tilbyde otte familier en attraktiv og tidssvarende bolig i et attraktivt boligområde," siger forretningsfører Ejvind Jacobsen, AAB i Kolding, der er bygherre på projektet. Byggeriet er sat i gang i samarbejde med Kolding Kommune, som ejer servicecentret, og som står for anvisningen af ældreboligerne. Byggeriet, som følges af de mange, der dagligt færdes ad den nærliggende Vejlevej, består af to bygninger i tre etager. Endvidere opføres et servicecenter med café og andre fællesfaciliteter, som skal betjene beboerne i ældreboligerne og de øvrige ældre i området. Projektet blev udbudt som en totalentreprisekonkurrence, og NCC vandt i samarbejde med arkitektfirmaet Arkitema K/S i Århus. Rambøll i Kolding er rådgivende ingeniør på projektet. Lyse og venlige boliger Boligerne i de hvidpudsede blokke får store vinduespartier, og lysindfald fra både øst og vest vil gøre boligerne lyse og venlige. Fra køkkenvinduerne bliver der en god udsigt over opholdsarealer. Fra altanerne kan man følge livet på Vejlevej, og mod sydvest er der udsigt over den lavereliggende ådal. Det halvcirkelformede servicecenter kommer til at fremstå som en let, pavillonagtig bygning med store glaspartier og træbeklædning.