Rejsegilde på nye boliger til Skanderborgs familier

Onsdag den 12. marts går rejsegildekransen til tops over Skanderborg Andelsboligforenings 42 nye familieboliger mellem Skanderborg og Stilling. De i alt 3.914 kvadratmeter nye boliger bliver opført i totalentreprise af NCC Construction Danmark A/S for Skanderborg Andelsboligforening, og lejlighederne vil stå klar i slutningen af juni 2003. Det er første gang i fem år, at der bygges almene familieboliger i Skanderborg, og ifølge Skanderborg Andelsboligforening er der derfor god brug for de nye boliger. Byggeriet er budgetteret til 47 millioner kroner og blev sat i gang i efteråret 2002, efter at NCC vandt licitationen over projektet. NCC’s forslag levede fuldstændigt op til bygherrens ønsker, og samtidig lå prisen inden for den fastsatte ramme. Projektet er tegnet af Prisme Arkitekter A/S. Arkitekt- og ingeniørfirmaet Bascon er bygherrerådgiver. De nye familieboliger bygges på Sigkærgårdsvej og Odinsvej i Skanderborg Kommune i naturskønne omgivelser på et skrånende terræn med udsigt over områdets bakkedal. Byggeriet rummer seks forskellige typer af boliger, som varierer i størrelse fra 69 til 109 kvadratmeter fordelt på to til fem rum. Der er boliger i både et og to plan, og de får sydvendte karnapper og altaner, så det bliver muligt at nyde udsigten over området. Endvidere indrettes lejlighederne med få skillevægge, så lysindfaldet bliver meget gennemstrømmende. De 42 lejligheder er placeret i fire længer, som kommer til at ligge forskudt for hinanden både vandret og lodret, så de følger terrænet og skaber et spændende spil i bebyggelsen. Udover de fire længer med lejligheder bygges der også et fælleshus. Udlejningspriserne vil ligge fra cirka 4.000 kroner om måneden for den mindste lejlighed med to rum til cirka 6.000 kroner om måneden for den største med fem rum.