Rekordstor ordreindgang hos NCC Construction Danmark

NCC's danske bygge-, anlægs- og boligaktiviteter, samlet i NCC Construction Danmark A/S, fastholder et for den danske byggebranche højt indtjeningsniveau. Den positive udvikling på boligområdet fortsætter samtidig med, at kunderne i stigende grad efterspørger NCC's erfaring i Partnering. Ordreindgangen er 53 procent større end samme periode sidste år. Af NCC AB's regnskab for tredje kvartal 2004 fremgår det, at NCC Construction Danmark A/S i pe-rioden januar til september nåede et driftsresultat (EBIT) på 77 millioner kr. mod 103 millioner kr. i samme periode sidste år. Resultatet sidste år var begunstiget positivt af resultatafregning af store pro-jekter i andet og tredje kvartal. For tredje kvartal 2004 blev resultatet (EBIT) på 40 mio. kr. mod 34 mio. kr. i perioden juli til sep-tember sidste år. Forbedringen af resultatet i tredje kvartal skyldes en gunstig udvikling i NCC's bo-ligbyggeri. Resultatet skal ses på baggrund af et fald i omsætningen på 250 mio. kr. til 2.894 mio. kr. mod 3.114 mio. kr. i de første ni måneder af 2003. Ordreindgangen i NCC Construction Danmark A/S var i perioden januar til september på 3.666 milli-oner kr. mod 2.387 millioner kr. samme periode sidste år. Det er en stigning på 53 procent, en rekord for NCC Construction Danmark A/S. Den samlede ordrebeholdning svarer til 9,5 måneders produkti-on. "Den stigende ordreindgang skyldes en fortsat kraftig efterspørgsel på boliger, og vi har både begyndt nye projekter i eget regi og haft øgede bestillinger på boligbyggeri for andre. Desuden mærker vi øget efterspørgsel på NCC's erfaring i Partnering-samarbejde. NCC har i år videreført det strategiske arbej-de med blandt andet koordineret indkøb, som nu begynder at påvirke resultatet positivt," siger Henrik T. Krabbe. NCC's samlede danske aktiviteter - i selskaberne NCC Construction Danmark A/S, NCC Roads A/S, NCC Property Development A/S og NCC International Denmark A/S - opnåede i januar til september 2004 en omsætning på 4.379 millioner kr. mod 4.639 millioner kr. i samme periode sidste år. For hele NCC-koncernen er der tale om en forbedring af de ni måneders driftsresultat, som landede på 913 millioner SEK i 2004 mod 583 millioner SEK året før. Omsætningen steg til 31.995 millioner SEK fra 31.226 millioner SEK. Nøgletal, NCC Construction Danmark A/S Jan-sep 2004 Jan-sep 2003 Okt 2003-sep 2004 Jan-dec 2003 Nettoomsætning, mio. kr. 2.894 3.144 4.176 4.426 Driftsresultat (EBIT), mio. kr. 77 103 92 118 Driftsmarginal (EBIT), % 2,7 % 3,3 % 2,2 % 2,7 % Ordreindgang, mio. kr. 3.666 2.387 4.428 3.539 Alle beløb oprindeligt opgivet i SEK i NCC's regnskab for 3. kvartal, her omregnet til danske kroner ved afslutningen af regnskabet.Læs NCC AB's regnskabsmeddelelse her.