Søren Ulslev fylder 50

Til navneredaktionen: Administrerende direktør for NCC Construction Danmark, Søren Ulslev, Virum, fylder 50 år lørdag den 16. april.

Søren Ulslev blev for næsten 25 år ansat som bygningsingeniør i den hurtigtvoksende entreprenørvirksomhed Rasmussen & Schiøtz, i dag NCC. De første 11 arbejdsår arbejdede Søren Ulslev på byggepladser, hvor han fik større og større ansvar. Han har gennem årene arbejdet med egenproduktionsledelse af jord- og betonarbejde, entrepriseledelse med styring af underentreprenører og projektledelse på en række byggesager. Blandt de mere kendte bygninger, som Søren Ulslev har stået for produktionen af, er TDC’s store administrationsbygninger i Sydhavnen, IBM’s danske hovedsæde i Birkerød og ikke mindst byggerierne på Tuborg Havn. I 1991 blev Søren Ulslev udnævnt til afdelingsleder, i 1993 til underdirektør og i 1996 til direktør i Rasmussen & Schiøtz Øst. Efter NCC’s overtagelse af Rasmussen & Schiøtz fortsatte Søren Ulslev som direktør i NCC Rasmussen & Schiøtz Byg. I 2000 fik Søren Ulslev titel af koncerndirektør og ansvaret for NCC’s anlægsvirksomhed, hvorefter han 1. januar 2001 blev udnævnt til ny administrerende direktør og landechef for alle NCC’s aktiviteter i Danmark. Efter opdeling af NCC’s aktiviteter i fire selskaber blev Søren Ulslev administrerende direktør for det nye selskab NCC Construction Danmark A/S. Han er samtidig medlem af NCC-koncernens øverste ledelse i Stockholm. I sine første år som administrerende direktør har Søren Ulslev koncentreret sig om at skabe øget fokus, lønsomhed og værdibaseret ledelse. NCC’s kerneværdier – ærlighed, tillid og respekt – er personlige kendetegn, som de fleste hæfter på Ulslev. På trods af vigende konjunkturer er NCC Construction Danmarks lønsomhed vokset hvert år under Søren Ulslevs ledelse. Søren Ulslev har siden 2003 været medlem af bestyrelsen for arbejdsgiverorganisationen Dansk Byggeri. Fritiden bruges blandt andet på sejl- og motorsport. Søren Ulslev bor i Virum og er gift med læge Marianne Brodersen, sammen har de to børn. Søren Ulslev har valgt at fejre fødselsdagen under private former. Vedlagt fotos til fri redaktionel anvendelse.