• NCC/

Thyhallen rejser sig i tæt samarbejde mellem Jakobsen & Blindkilde og Thisted Kommune

Læse original

Så blev det tid til fejring af håndværkerne med rejsegilde på Thyhallens 2. etape. Byggeriet bliver et sundheds- og aktivitetscenter i Thisted Kommune og for området, hvor også Professionshøjskolen, Thisted Gymnasium og Teknisk Gymnasium ligger.

Nu begynder man rigtigt at kunne se Thisteds nye center for sundhed her ved rejsegildet på anden etape. Festen for håndværkerne blev holdt traditionsrigt, og der var taler fra parterne, som roste fremdriften i byggeriet og det gode samarbejde.

”Tak for et spændende projekt og for tilliden og et stort tillykke med rejsegildet. Planlægning og hårdt slid i samarbejdets ånd – det er de primære årsager til, at vi står her i dag og kan fejre rejsegilde med et velopført råhus byggeri,” sagde projektchef hos Jakobsen & Blindkilde Steffen Sand blandt andet i sin tale.

Med Center for Sundhed tager Thisted Kommune et vigtigt skridt mod ambitionen om at være helt i front, når det gælder sundhed, bevægelse og fællesskab for alle. Stedet bliver et nyt fyrtårn i Thisted Kommune og vil medvirke til, at kommunen bliver et endnu bedre sted at bo, arbejde eller besøge.

”Arkitekturen sikrer, at der sker en fuldstændig sammensmeltning af det nybyggede sundhedscenter og eksisterende idrætsfaciliteter, og at der skabes en ny hovedindgang. Det er på mange måder et nytænkende byggeri, som nedbryder fysiske grænser, og inviterer til samarbejde mellem kommunale sundhedstilbud og foreningslivet,” siger formand for projektets styregruppe, viceborgmester Jens Kr. Yde, som samtidig roser Jakobsen og Blindkilde og samarbejdende håndværkere for et dygtigt arbejde, der følger tidsplanen.

Det nye sundhedscampus placeres øst for Thyhallen og sammenbygges med den eksisterende indgang til Thyhallens foyerområde, så faciliteterne smelter sammen. Samlet bliver der 2.700 kvadratmeter nybygning og 2.700 kvadratmeter ombygning. Der bliver i stueplan indrettet behandlingsrum og træningssale. På første sal kommer der møderum, kantine og kontorarbejdspladser. I det nedre niveau under det eksisterende foyerområde bliver de nuværende omklædningsfaciliteter ombygget og gjort mere overskuelige for brugerne.

Byggeriet udføres af Jakobsen & Blindkilde, som er en del af NCC, sammen med Cubo Arkitekter og rådgivere fra Niras.

Projektet vil bringe Thisted Kommune i front, når det gælder sundhed, bevægelse og fællesskab for alle. Byggeriet ventes færdigt ultimo 2023.

Foto med de fire personer: Fra venstre er det Erik Rønde Andersen, bygherrerådgiver fra P+P Arkitekter, Kris Yde, formand for erhverv/klima/teknik- og miljøudvalg i Thisted Kommune, Torben Overgaard, formand for sundhed/kultur og fritidsudvalg i Thisted Kommune og yderst til højre projektchef Steffen Sand fra Jakobsen & Blindkilde. Foto Anette Roien.

For yderligere information kontakt venligst:
Carl Johan Corneliussen, Pressechef, Tlf.: 26152127, E-mail: carcor@ncc.dk

NCC´s pressetelefon +45 41 70 49 09 samt NCC:s Mediabank

Om NCC. NCC er en af de førende entreprenørvirksomheder i Norden. Med udgangspunkt i sin ekspertise inden for ledelse af komplekse byggeprocesser, bidrager NCC positivt inden for det byggede miljø for både kunder og samfund. Vores forretning omfatter udvikling af erhvervsejendomme, bygge- og infrastrukturprojekter, samt asfalt og råstofudvinding. I 2021 havde NCC en omsætning på ca. 53 milliarder SEK og 13.000 ansatte. NCC’s aktier er noteret på Nasdaq Stockholm.