Toppen er nået på Flintholm Company House

… og det fejres med rejsegilde onsdag, den 12. oktober 2011 kl. 13.30, hvor bl.a. Frederiksbergs borgmester, Jørgen Glenthøj vil sige et par ord. Flintholm Company House blev sidste år solgt til PKA for knap 600 mio. kr. og står klar til indflytning i sommeren 2012.

Fra toppen af Flintholm Company House kan man skue over det meste af Frederiksberg, København, Valby, Vanløse, Brønshøj og Rødovre. Samtidig er huset nærmeste nabo til Danmarks tredje travleste station, Flintholm Station. Faktisk ligger det stationen med direkte adgang fra perron til butikker i underetagen.

Marius Møller, direktør, NCC Property Development udtaler:

- Både byggeriets størrelse og den helt unikke beliggenhed gør det til et af vores mest spændende projekter i disse år. Vi sætter ikke mange byggerier i gang af den størrelse, og for at være sikker på at nå det bedst tænkelige resultat, var vi igennem en arkitektkonkurrence før vi satte byggeriet i gang.

Arkitektkonkurrencen blev vundet af Vilhelm Lauritzen arkitekter, og arkitekt Thomas West Jensen udtaler:

- ”Porten til det nye Frederiksberg” - sådan har vi fra starten tænkt huset. Vi har ønsket at skabe et byggeri, der åbner sig mod byen og skaber samspil med omgivelserne. Et byggeri, der formår at kombinere en grøn profil og et lavt energiforbrug med et varieret og oplevelsesrigt facadeudtryk. Og så harmonerer projektets ambitiøse miljømål i øvrigt godt med bygningens placering lige midt i et af landets vigtigste kollektive trafikknudepunkter.

Med Metroen som nærmeste nabo

- Opførelsen af huset har også været spændende og udfordrende, forsætter Marius Møller. Særligt i den tidlige fase. Det er sin sag at hamre 200 meter spuns ganske få meter fra en Metro, der er i fuld drift næsten døgnet rundt og ikke tåler forsinkelser eller uforudsete skader på anlægget. Vores dygtige folk kom igennem hele funderingsfasen uden at genere den offentlige trafik og de tusinder af mennesker, der dagligt benytter Metroen til at komme til og fra arbejde, smiler Marius Møller.

Byggeriet på i alt 29.000 kvm kommer til at indeholde ca. 21.000 kvm kontorer, 3.000 kvm butikker samt 5.000 kvm p-kælder. Der er foreløbig udlejet 7.600 kvm kontor til Dan-Ejendomme A/S og 4.700 kvm kontor til pensionskasserne DIP (Danske Civil- og Akademiingeniørers Pensionskasse), JØP (Juristernes og Økonomernes Pensionskasse) og Lægernes Pensionskasse.

Medlemmer af pressen er meget velkommen til rejsegilde 12. oktober kl. 13.30 på Dirch Passers Allé, 2000 Frederiksberg.

For yderligere information kontakt venligst:

Marius Møller, direktør, NCC Property Development A/S, telefon 2488 7373

Thomas West Jensen, arkitekt, Vilhelm Lauritzen Arkitekter, telefon 30388300

NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Bolig.
I 2010 havde NCC i Danmark en omsætning på knapt 6 mia. SEK og cirka 2.200 ansatte. NCC Property Development udvikler og sælger kommercielle ejendomme på udvalgte vækstmarkeder i Norden, Baltikum og St. Petersborg.

Tags: