Vi forventer at starte salget af bentonit den 1. juni 2003

Den endelige tilladelse til indvinding og produktion blev givet i november 2002. Inden indvindingen kan påbegyndes, skal en lang række detaljer i forbindelse med de lokale forhold på plads – herunder planlægning af indvinding og efterfølgende produktion, så der kan tilbydes ensartede produkter med veldokumenterede egenskaber. Denne udvikling sker i samarbejde med rådgivere og kommende kunder. Bentonit til tætning af søer og kanalerDer har været stor interesse for anvendelse af bentonit til etablering af søer og kanaler:: · Et vellykket projekt med en 8-15 cm. tyk membran af 100 % bentonit gennemførtes i september 2002.· Drøftelser pågår med henblik på design af løsninger med anvendelse af bentonit til kanalerne i Ørestaden.· Forsøg med forbedring af ”in situ” jord ved at fræse 8-15 % bentonit ned i de øverste 15-20 cm.Bentonit til membraner o.a.:· Jordhotel, membran bestående af restprodukter blandet med 15-20 % bentonit, projekt planlagt i juni 2003.· Anvendelse af bentonit til topmembran på lukket losseplads på Tåsinge overvejes. · NCC Råstoffer får mange forespørgsler på bentonit til tætning omkring kloakrør og andre ledningsgrave.