NetNames lancerer appløsning til overvågning og varemærkebeskyttelse

Udvider nu løsninger til også at omfatte mobile platforme

København, den 11 September 2013 – NetNames, der er førende indenfor online varemærkebeskyttelse lancerer i dag et nyt, brugervenligt værktøj til overvågning af mobile apps, der skal forhindre udbredelsen af uautoriserede apps og distribution af piratkopieret indhold. Et område der er i eksplosiv vækst – og fører til tabte indtægter for førende brands verden over.

Det nye værktøj indeholder en overvågningsløsning, der identificerer piratkopierede, forfalskede, copyrettigheds- eller IP-krænkende apps. Tjenesten fjerner også ​​forfalskede apps og opsporer sociale netværkssider med links til falske, uautoriserede eller krænkende programmer på mobile enheder.

Omfanget af mobile markedspladser er i hastig vækst. It-analysehuset Canalys forudsiger, at der nu downloades næsten 15 milliarder apps hvert kvartal[i]. Det betyder også, at truslen om piratkopierede apps vokser eksplosivt. Nogle industrier rapporterer om mobil piratkopiering på op til 95 %[ii]. NetNames’ nye løsning giver konstant og proaktiv overvågning af mobile markedspladser - og sporer uautoriserede eller krænkende apps med udgangspunkt i brand, udvikler, downloadvolumen, rating, pris eller billeder.

Med NetNames’ mobile overvågningsløsning af apps er det muligt at:

• Opnå større synlighed af det voksende antal mobile trusler rettet mod varemærker.
  • Forstå omfanget, rækkevidden og oprindelsen af truslerne, der gør det lettere at identificere de centrale udviklere af falske eller uautoriserede apps.
  • Bevare ​​et varemærkes integritet og værdi med teknologi til billedgenkendelses, der identificerer overtrædelser via identiske billeder af en virksomheds varemærke eller logo.
  • Beskytte kunder ved at reducere udbuddet og tilgængeligheden af ​​uautoriserede apps, som hævder en falsk tilknytning til varemærket.
  • Beskytte indtægter ved at sikre, at online-kunder bruger godkendte apps til at få adgang til legitimt indhold.

Gary McIlraith, administrerende direktør hos NetNames, har følgende kommentarer til lanceringen af ​​NetNames' overvågningsløsning af mobile apps: “Eksplosionen i antallet af ​​mobile forbrugere betyder, at apps ændrer den måde internettet er tilgængeligt på. Nettet er ved at blive en af virksomhedernes primære kanaler i kontakten med kunderne.  Omkring 80 %[iii] af den tid vi i dag bruger på smartphones, bruger vi på apps. Brugen af mobile enheder fortsætter samtidig med at overgå computere. Derfor vender cyberkriminelle også i stigende grad opmærksomheden mod den voksende mobile økonomi for at tjene penge på svigagtig aktivitet.”

Gary McIlraith fortsætter med at forklare, hvorfor varemærkeejere gør klogt i at udvide deres strategi for onlinebeskyttelse til også at omfatte mobile platforme: “Efterhånden som mobile apps tiltrækker større opmærksomhed online, arbejder virksomhederne også for at implementere strategier til varemærkebeskyttelse på tværs af mobile kanaler. Forbrugernes manglende bevidsthed om ondsindet mobilt software - og den omskiftlige, uigennemsigtige karakter af websteder - betyder, at virksomheder i stigende grad er udsat for svig, IP-overtrædelser samt misbrug af varemærker og copyright. Rettighedshaverne bør derfor udvikle evnen til at forstå omfanget, rækkevidden og oprindelsen af ​​truslerne på tværs af det mobile landskab. På den vis kan de hurtigt fjerne krænkende apps, der skader varemærket samt sikre levering af en sikker onlineoplevelse til forbrugerne på tværs af alle kanaler."

Kontakt for pressehenvendelser:

Lars Meinche, Sales Director NetNames A/S

E. lars.meinche@netnames.com

T. + 45 33 88 63 16

NetNames kan findes på Twitter @NetNamesDomains

Om NetNames

NetNames er en af verdens førende eksperter i beskyttelse af varemærker og administration af domænenavne. NetNames tager ansvar for, at virksomheder og deres varemærker altid er et skridt foran de globale online trusler via sine brancheførende services til beskyttelse af varemærker, administration af domænenavne, onlinesikkerhed, anti-piratkopiering og opkøb. Virksomhedens hovedkontor ligger i London (Storbritannien), og der findes også kontorer i New York (USA), Los Angeles (USA), Cambridge (Storbritannien), København (Danmark), München (Tyskland), Oslo (Norge), Paris (Frankrig), Stockholm (Sverige) og Zürich (Schweiz).

[i] http://www.canalys.com/newsroom/11-quarterly-growth-downloads-leading-app-stores

[ii] http://www.slashgear.com/95-android-game-piracy-experience-highlights-app-theft-challenge-15282064/

[iii] http://blog.flurry.com/bid/95723/Flurry-Five-Year-Report-It-s-an-App-World-The-Web-Just-Lives-in-It

Tags:

Hurtige fakta