• Nexcom A/S/

Nexcom A/S har søgt om optagelse på Nasdaq First North Growth Market Denmark for at øge hastigheden på den igangværende og internationale vækst.

Må ikke offentliggøres, distribueres eller udleveres helt eller delvist, direkte eller indirekte, i eller til USA, Australien, Canada eller Japan. Denne meddelelse udgør ikke en virksomhedsbeskrivelse. Ingen person bør købe eller tegne aktier i Nexcom A/S ("Nexcom" eller "selskabet"), medmindre dette sker på grundlag af oplysninger i den virksomhedsbeskrivelse, Selskabet har offentliggjort i forbindelse med udbuddet og optagelse af aktier til handel på Nasdaq First North Growth Market Denmark. Virksomhedsbeskrivelsen er tilgængeligt på selskabets hjemmeside www.nexcom.dk.

Selskabsmeddelelse nr. 1-2021
11. januar 2021

Nexcom er en ”Software as a Service” (SaaS) virksomhed, der udvikler og leverer softwareplatforme til automatisering og forbedring af primært store B2C virksomheders kundeservice. Det samlede udbud er på op til 31,8 mio. kr. og tegningsperioden løber fra 11. januar til 22. januar 2021.

”Der er en øget og global efterspørgsel efter Nexcoms produkter, og med ca. 40.000 eksisterende brugere på Nexcoms platforme, er vores næste skridt en global vækstrejse. Derfor vil provenuet fra udbuddet bruges til at etablere Nexcom som et anerkendt og foretrukket kundeservicesoftware i Europa og USA samt i de dele af Asien, hvor flere af vores globale kunder allerede opererer.” – Rolf Adamson, CEO Nexcom.

Udbuddet i hovedtræk
  • Samlet udbud på 26,8 – 31,8 mio. kr.
  • Udbud af eksisterende aktier udgør 2,5 mio. kr.
  • Udbudskursen er 11,85 kr. svarende til en markedsværdi af Nexcom før udbuddet på 99,9 mio. kr.
  • 40% af udbuddet af nye aktier er forhåndstegnet, svarende til 12 mio. kr.
  • Tegningsperioden: 11. - 22- januar 2021 kl. 23:59.
  • Offentliggørelse af resultatet af udbuddet forventes at ske den 26. januar 2021 og første handelsdag ventes at være den 29. januar 2021.

Workflow platform til både mindre selskaber og internationale koncerner

Virksomheder i hele verden arbejder med kundeservice og kundeoplevelsen, men der er stor forskel på hvordan og hvor effektivt. Kundeservice har i et vist omfang altid eksisteret, men kompleksiteten af kundeservice har dog udviklet og ændret sig gennem tiderne.

Nexcom benytter machine learning (maskinlæring) og artificial intelligence (AI/kunstig intelligens), og har platforme, der er så enkle, at selv mindre selskaber med fordel kan anvende den. Omvendt indeholder Nexcom's platforme så meget funktionalitet, at også store og børsnoterede koncerner anvender Nexcom – til en pris, der er væsentligt lavere end den samlede pris for lignende platforme.

International SaaS virksomhed med global vækstambition

Nexcom's forretningmodel er primært en abonnementsbaseret Software as a Service (Saas) model. Kunderne er typisk B2C virksomheder som f.eks. Groupon, Telenor og Telia, der har behov for softwaresystemer til at automatisere og forbedre deres mange kundekontakter. Nexcom servicerer sine kunder fra kontorer i Danmark og USA. Med provenuet fra børsnoteringen forventes væksten også at ske i Asien.

Information og informationsmøder

Virksomhedsbeskrivelse, tegningsblanket samt yderligere informationer er tilgængelig via Nexcom's hjemmeside www.nexcom.dk og via www.nyemission.dk, hvor der også er tilmelding til informationsmøder.

Der er mulighed for at møde Nexcom's ledelse på følgende informationsmøder:

• Webinar den 12. januar kl. 15:00 (med Keystones)
  • Webinar den 13. januar kl. 16:30 (med Nordnet)
  • Webinar den 14. januar kl. 19:30 (med Proinvestor)
  • Webinar den 18. januar kl. 20:00 (med Ophelia Invest)
  • Webinar den 19. januar kl. 20:00 (med Invested)
  • Webinar den 20. januar kl. 16:30 (med Dansk Aktionærforening)

Detaljer om udbuddet og optagelsen til handel

Udbudsperiode: 11. januar 2021 kl. 09:00 – 22. januar 2021 kl. 23:59.

Udbudskurs: 11,85 kr. pr. aktie a nominelt 0,50 kr.

Antal aktier inden Udbuddet: 8.427.232 stk.

Markedsværdien: Baseret på udbudskursen er markedsværdien af Nexcom 99,9 mio. kr.

Udbudte aktier: Udbuddet består samlet af minimum 2.262.602 stk. aktier og maksimalt af 2.683.543 stk. aktier, hvoraf udbud af eksisterende aktier fra en enkelt aktionær udgør 210.970 stk. aktier. Markedsværdien af de udbudte aktier udgør 26,8 mio. - 31,8 mio. kr., hvoraf udbuddet af eksisterende aktier udgør 2,5 mio. kr. Hvis der ikke findes investorer til minimumudbuddet på 2.262.602 stk. aktier, vil udbuddet ikke blive gennemført.

Allokering: Hvis det samlede antal aktier, der er afgivet ordrer på i udbuddet, overstiger 2.683.543 stk. aktier, vil der blive foretaget reduktion som følger:

• Forhåndstegnede ordrer tildeles 100%.
  • Tegningsordrer op til DKK 250.000 tildeles 100%, såfremt det er muligt, og reduceres ellers forholdsmæssigt som besluttet af Selskabets bestyrelse og Selskabets Certified Adviser, Kapital Partner. Det er muligt, at nogle grupper af tegningsordrer ikke vil få tildelt nogen aktier.
  • For tegningsordrer på DKK 250.000 og over sker der individuel tildeling (diskretionær), som besluttet af Selskabets bestyrelse og Selskabets Certified Adviser, Kapital Partner. Det er muligt at nogle tegningsordrer ikke vil få tildelt nogen aktier.

Eksisterende aktionærer: Af de eksisterende aktionærer sælger en aktionær nogle af sine aktier i udbuddet. Aktionærer med over 3% af selskabets aktier samt selskabets ledelse er alle underlagt lock-up for en periode på 12 måneder for 100% af deres aktier. Samlet er 83,7% af de eksisterende aktier underlagt lock-up på op til 12 måneder.

Afgivelse af tegningsordre: De nye aktier kan tegnes ved afgivelse af elektronisk tegningsordre via investors eget kontoførende pengeinstitut eller ved indlevering af tegningsblanket til investors eget kontoførende pengeinstitut. Der skal minimum tegnes 425 stk. aktier, svarende til 5.036,25 kr. pr. tegningsordre. Offentliggørelse af resultatet af udbuddet forventes at ske den 26. januar 2021.

ISIN-kode og symbol: Selskabet har én aktieklasse. De udbudte aktier afregnes i en midlertidig ISIN DK0061417060 ved udbuddets gennemførelse. Når aktiekapitalforhøjelsen er registreret hos Erhvervsstyrelsen, vil de Nye Aktier blive udstedt og optaget til handel i den samme permanente ISIN kode som de eksisterende aktier. Den permanente ISIN kode for aktierne er DK0061417144 og aktierne er søgt optaget til handel under symbolet ”NEXCOM”.

Optagelse til handel: De nye aktier og de eksisterende aktier er betinget godkendt til optagelse til handel på Nasdaq First North Growth Market Denmark, under forudsætning af gennemførelse af Udbuddet samt opfyldelse af Nasdaq First North Growth Markets krav til aktionærspredning og free float. Første handelsdag for aktierne på Nasdaq First North Growth Market Denmark forventes at være den 29. januar 2021.

Yderligere oplysninger:

CEO, Rolf Gordon Adamson, tlf.: +45 2610 0714, e-mail: rga@nexcom.dk

Nexcom A/S

Sankt Annæ Plads 13

www.nexcom.dk

Kapital Partner

Jernbanegade 4

Vigtig information

Denne meddelelse udgør ikke en virksomhedsbeskrivelse eller prospekt. Ingen person bør købe eller tegne aktier i Nexcom A/S, medmindre dette sker på grundlag af oplysninger i den virksomhedsbeskrivelse, Nexcom har offentliggjort i forbindelse med udbuddet og optagelse af aktier til handel på Nasdaq First North Growth Market Denmark. Virksomhedsbeskrivelsen er tilgængelig på Selskabets hjemmeside.

Denne meddelelse udgør ikke et tilbud om at sælge eller en opfordring til at tilbyde at købe aktier udstedt af Selskabet i nogen jurisdiktion, hvor et sådant tilbud eller salg ville være ulovligt, og meddelelsen og oplysningerne heri må hverken direkte eller indirekte distribueres eller offentliggøres i eller til sådanne jurisdiktioner.

Udbuddet gennemføres i henhold til dansk ret og de nye aktier udbydes kun i Danmark. Forhold, der behandles i denne meddelelse, kan udgøre fremadrettede udsagn, der ikke udgør historiske kendsgerninger. De fremadrettede udsagn i denne meddelelse er baseret på en række forudsætninger, hvoraf en stor del er baseret på yderligere forudsætninger. Selvom Nexcom vurderer, at disse forudsætninger var rimelige, da de blev foretaget, er de i sagens natur forbundet med betydelige kendte og ukendte risici, usikkerheder, uforudsete hændelser og andre væsentlige forhold, der er vanskelige eller umulige at forudsige eller uden for virksomhedens kontrol. Sådanne risici, usikkerheder, uforudsete hændelser og andre væsentlige forhold kan medføre, at de faktiske begivenheder afviger væsentligt fra de forventninger, der er udtrykt eller underforstået i forbindelse med de fremadrettede udsagn i denne meddelelse. De oplysninger, synspunkter og fremadrettede udsagn, der er indeholdt i denne meddelelse, er kun gældende pr. datoen for denne meddelelses offentliggørelse og kan ændres uden varsel.

CEO, Rolf Gordon Adamson, tlf.: +45 2610 0714, e-mail: rga@nexcom.dk