Nexcom indgår ny aftale

København 13 September 2023

Selskabsmeddelelse nr. 12-2023

Denne meddelelse indeholder intern information

Nexcom har indgået aftale med en dansk virksomhed omhandlende levering af stemmestyret A.I.

Parterne er enige om ikke at offentliggøre aftalen i detaljer, men aftalen er flerårig og øger Nexoms ARR med ca. 3%. Dertil indeholder aftalen en variabel afregning baseret på hvor mange opgaver A.I.’en gennemfører.

Dette er endnu et eksempel på at vores løsninger hjælper både kunder og virksomheder med at gøre administrative opgaver lettere for begge parter” Udtaler CEO Rolf Adamson, og fortsætter, ”Dette viser endvidere at den teknologi vi erhvervede igennem opkøbet foretaget tidligere i år, passer perfekt ind i vores eksisterende løsninger og at vi nu kan gøre automatisering endnu mere kundevenlig og nem at bruge. En A.I. man taler med og som kan udføre opgaver vil kunne erstatte mange manuelle processer i kundebetjeningen ”.

Potentialet for den samlede værdi af kontrakten kan udgøre mere end 5% af selskabets samlede omsætning.

Nexcom er en ”Software as a Service” (SaaS) virksomhed, der udvikler og leverer softwareplatforme til automatisering og forbedring af virksomheders kundeservice. Vores tilgang er baseret på at udnytte styrken i software-robotter, machine learning og AI kombineret med en praktisk og pragmatisk tankegang. Vi hjælper med at forbedre produktiviteten, få mere indsigt i processer og årsager til fejl for at kunne træffe informerede beslutninger og tiltag, og på den måde sikre ensartede kundeoplevelser af høj kvalitet.